4 Eylül 2007 Salı

Dünyanın Her Yerinde

SSCB ‘nin dağılmasıyla birlikte Rusya ‘ya giden ilk girişimciler arasındaydı , 15 yıl ve 2 kriz sonrası tarım makineleri ihracatçısı olarak hala oradaydı .Rusya yanısıra Ukrayna , Kazakistan ve Kuzey Çin ‘ede ihracat yapıyor ,2007 rakamlarıyla gelirinin yaklaşık % 40 ‘ını bu ülkelerden elde ediyor.

Howard 1992 ‘de Sovyetler Birliğinin dağılmasıyla birlikte bu ülkelere yatırım yapmanın karlı ve uzun vadeli olabileceğini düşündü .

Kendisinden dinleyelim ,

Ailem Fargo North Dakota ‘da yaşar ,3 nesilden bu yana sanayiciyiz.Büyükbabamın şirketi bobcat yükleyiciyi yarattı ,Babam ve amcam Steiger isimli firmalarıla 4 çeker traktör yaptı ve satışlarını bu sayede 2 milyon USD ‘den 100 milyon USD ‘ye çıkardı .

Babamın talimatıyla 1970 ‘lerde Macaristana gittim ,o dönem bir devlet firmasıyla tekerlek aksı üretimi için bir ortaklık kurmuştuk ,

1977 ‘de ben ve kardeşim Concorde adıyla kendi firmamızı kurduk , Orijinal fikir 3.dünya ülkelerindeki fakir çiftçilerin işlerini kolaylaştıracak bir traktör geliştirmekti.

Fakat daha sonra gerçekle yüzleştik ,Global yoksulluk bizim aşabileceğimiz bir şey değildi. Bu arada Phonamatik tohumlama konusunda Pazar lideri olmuştuk ,1996 ‘da firmayı Case Corp.‘a sattık.

1991 ‘de Amity ‘nin yalnızca 10 milyon USD geliri vardı .Dış pazarlara açıldık ,1992 ‘de kendimi Kızıl Meydanda buldum ,gördümki orada Ruslar için umut ve zorluklar hakimdi ,Ruble müthiş bire hızla değer kaybediyordu ,İnsanlar sokakta ekmek ,kek satmaya çalışıyorlardı , çok dokunaklıydı .

Sibirya ‘ya geçtim ,çoğu insan orasını çok soğuk ve terkedilmiş bir yer olarak bilir ,ama çok güzel tarım arazileri vardı ,çiftçilik tarzları beni hayal kırıklığına uğratmıştı ayrıca ticaret kavramları yoktu ilk önce barter ‘la başladık .

İnandım ki yabancı bir ülkede iş yapmadan önce o ülkenin tarih ve kültürünü anlamalısınız ,Biraz araştırınca anladımki para kazanmadan önce müşterinin güvenini kazanmalısınız ,çünkü her şey söze dayalıydı .

98 krizinde kendimizi test etme şansı bulduk ,Ruble hızla düşüşe geçmişti ,bu durumda bizde müşterilerimizin ödeme vadelerini uzattık .o yıl 13 mio USD satışımızdan 600,000 USD ‘si geri dönmedi .Kriz sonrası bir çok batılı firma ülkeyi terketti. Şükür ki biz ayakta kalmıştık .

2001 yılından beri tüm müşterilerimiz özel sektörden ,bu durum iş yapmamızı kolaylaştırıyor ,müşteriler ingilizce konuşabiliyor.

Amerikan firmalarının Rusya ‘ya kolay gelmemesi şaşırtıcı değil ,iş yapmak için hızlı büyüyen bir Pazar olmayabilirdi ,artık orta sınıf hızla büyüyor ve daha pahalı ürünlere ilgi duyuyor.eğitimli ve teknolojik yetenekleri yüksek

Rusya ‘ya gitmek hayatımda verdiğim en doğru karardı .O günden beri oraya 100 milyon USD ‘den fazla mal sattım ,bu rakam toplam satışımın % 40 ‘ı ,46 kez Rusyaya gittim .Doğru satış acenteleriyle çalışmıyorsanız ve Rusçanız yoksa orada kısa sürede hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz .

Ayrıca Kuzey Dakota ‘dan 10 firmaya Rusya ‘ya açılması için destek oldum .

Beni en çok mutlu edense oradaki insanların misafirperverliği

Hiç yorum yok: