20 Eylül 2007 Perşembe

Başarı Hikayesi '' Benetton ''

İtalya'da zorlu savaş sonrası dönemde bu Venedikli küçük çocuk, ailesinin iki yakasını bir araya getirebilmesi için gazete satmak zorunda kaldı. Kız kardeşi Guiliana çok güzel örgü ördüğü için 60'larda aile küçük bir kazak şirketi kurmaya karar verdi. Luciano İngiltere'ye giderek yünü son dakikada boyama tekniğini öğrendi; böylece sürekli değişen trendlere ayak uydurabileceklerdi.

1963'te ilk mağazalarını açtılar ve bu na zaman içinde yenileri eklendi. 1966'da Fransız tasarımcı Lison Bonfils tavsiyelerde bulunmak üzere Benetton'a geldi ve 12 yıl kaldı. Marka öyle bir başarı yakaladı ki Luciano Benetton, sonradan şirketin merkez ofisi olan Villa Minelli'yi satın aldı ve ilk fabrikasını kurdu.

1969'da Paris'teki mağazalarını açtıklarında Benetton'un stili, renkleri ve hedeflediği (genç ve ekonomik seviyesi yüksek) müşteri kitlesi markanın yükselmesini sağladı. Rue Bonaparte'daki ilk butiklerinde 48-58 renkte 8-12 kazak modeli yer aldı. 1980'de New York'taki Madison Bulvarı'nda, 1982'de Tokyo'da Benetton mağazaları açıldı.

Tüm Benetton mağazaları İtalyan mimar Tobia Scarpa tarafından yalınlığın vurgulandığı bir tarzda baştan tasarlandı. Böylece mağazaya giren müşteriler koleksiyonun çizgisini hiç zorlanmadan görebileceklerdi.

2003'te Benetton ailesi profesyonel yöneticilere daha çok sorumluluk vererek arka plana geçti.

2005 yılında Benetton artık United Colors of Benetton, 012 ve Sisley etiketiyle 120 ülkedeydi.

Benetton'un kültürel mirasını yaşatmak amacıyla 1995'te iletişim ve araştırma merkezi Fabrica kuruldu. Fabrica, Treviso'nun hemen dışında bulunan, Japon mimar Tadao Ando tarafından restore edilen tesislerinde gerçekleştirdiği aktivitelerle kendini çokkültürlü ve uluslararası bir kimlikle özdeşleştiriyor.

Gençlere destek

Dünyanın farklı yerlerindeki genç sanatçı ve araştırmacıların yaratıcılığını destekleyen Fabrica tarafından başlatılan "Yaratıcılık Aranıyor" adlı program görsel kültür üzerine bir dizi seminerden oluşuyor. Programın temelinde yine yaratıcılık ve yeni ifade şekilleri arayışı yatıyor.

Toplantılar çerçevesinde her ay sanat, kültür ve iletişim alanlarında dünya çapında ün kazanmış "sıradışı" kişiler atölye çalışmaları, konferanslar veya özel aktiviteler için Fabrica'ya davet ediliyor.

kaynak : koniks.com.,milliyet

Hiç yorum yok: