15 Ağustos 2007 Çarşamba

Bilinçli Bir Başarı '' DİMES ''

Meyve suyu sektöründe yerel firmalar içinde pazar payında ilk sırada olan firmanın başarı öyküsünü Sn. Ali Rıza Diren 'den dinleyelim .

1964 yılına gelindiğinde beyaz erikten vişneye, ayvadan armuta kadar 14 farklı çeşit meyve suyu üretimi gerçekleştiriyor Diren.

"Ailece imalathanede çalışıyorduk. Presi ellerimizle yapıp, şişeleri ellerimizle kapaklıyorduk. Bulabildiğimiz her meyveden, meyve suyu yaptık. Ancak bu günkü koşullar o zaman yoktu. Hangi meyvenin konsantresi olur, hangisi yüzde yüz tüketilir bilmiyorduk. Tabii bazı meyve sularının tadı oturmadı. Zaten Türkiye'de meyve suyu alışkanlığı da yoktu. Mesela bugün en çok tüketilen çeşitlerden biri olan vişne hiç talep görmedi o zaman. Ama biz bulabildiğimiz kadar vişneyi almıştık. Önümüzde 2 seçenek vardı: Ya tamamını döküp zarar etmek ya da bir formül bulup bunları elden çıkarmak. Biz de vişneli gazoz yaptık ve ürünün tamamını elden çıkardık."

Bilgi ve Eğitim

Bu arada 8 çocuğu oluyor Vasfi Diren'in. İki büyük oğlu Orhan ve Ali Rıza'yı işin başından ayırmayan Diren, onların eğitimini de planlıyor: Orhan Diren'i şarapçılık eğitimi almak için Fransa'ya, Ali Rıza Diren'i ise meyve suyu eğitimi almak üzere Almanya'ya gönderiyor.

Vizyon

1990 yılı Dimes için Türkiye'nin batısına açılmada başlangıç yılı oluyor. Pazarı çok yakından takip eden firma, tüm dünyada hızla tırmanmaya başlayan karton kutuda meyve suyu üretimini görüyor ve yatırıma geçiyor.

Bu sayede cam şişeye göre nakliyesi daha kolay olan karton kutu sayesinde başta Ege Bölgesi olmak üzere, batı bölgelerinin birçok noktasına Dimes ürünleri gönderilmeye başlanıyor. Bu atılımla birlikte şirketin satış miktarları da patlıyor ve 1995 yılında Dimes sektörde dördüncü sıraya yükseliyor.

Yenilik

Üretim kapasitesi yüzde 50 artarak 2004 yılı itibariyle yıllık 112 milyon litreye ulaşıyor. Bu tarihten sonra da iletişim stratejilerini değiştiren Dimes, müşterinin dikkatini inovatif (yenilikçi) ürünlerle çekme kararı alıyor.

"Yüzde 100 katkısız meyve suyu üretimine başladık. Bunun için 'Dimes Extra' markasını yarattık. Ambalajlarda değişiklik yaptık. Prizma ambalajlara geçtik. Bu sayede satışlarımız yüzde 80 oranında artış kaydetti. Aynı zaman diliminde Extra markası da çok büyük bir ilgi gördü. Diğer firmalar da yapmaya başlayınca, bu alan toplam pazarı yüzde 30 büyüttü."

Kurumsallaşma

Aile şirketlerinin klasik öykülerini yaşamak istemeyen üç kardeş, kurumsallaşma yolunda adımlar atarken yönetim kurulu başkanlığını da dönüşümlü olarak yapmaya başlıyor.

Aile şirketi olmamıza rağmen kurumsallığı oturtabildik. Şirketin başında bir Diren olmasa bile işler tıkır tıkır yürür. Bunu devam ettirebilmek için bir aile anayasası hazırladık. Kimse iş tecrübesi olmadan ve hak etmeden Dimes'te görev alamıyor."

Ekip Çalışması

Tüm ekip arkadaşlarımız ve yöneticiler olarak işimize daha fazla motive olduk. Çalışanlarımız emeklerinin fark edilmesinden dolayı daha canla başla çalışıyor" diye konuştu.

Bilinçli bir şekilde yaratılan farklılık başarı olarak her zaman sonuca yansıyor.

Bugün pazarda yerli üreticiler arasında ilk, genel olarak da ikinci sırada.

kaynak : referans gazetesi

Hiç yorum yok: