27 Eylül 2010 Pazartesi

Pazarlama Stratejilerinde Çinliler Ne Düşünüyor

Üretim maliyetleriyle birlikte rekabette artarken Çinli firmadan firmaya satış yapan firmalar (B2B) yeni müşterileri etkileyebilmek için pazarlama stratejilerini sürekli gözden geçirmeli .

Müşterilerin araştırmalarına en verimli bir şekilde cevap vermek için şirketler iki veya daha fazla pazarlama kanalında kullanılabilecek stratejiler seçmeli.

İçinde bulunulan krizde talebin kısılması ,siparişlerin azalması , ihracatın düşmesi ile birlikte firmalar pazarlama stratejilerinin verimliliğine daha büyük önem vermeye başlamıştır.

Ekonominin yolunda olduğu dönemlerde az sayıda müşterinin istediği ürünlerle ilgili taleplerin karşılanmasına katlanılabilir.

Fakat ekonomik kriz süresince müşterilerin araştırmalarının niteliği ana ürün hattındaki karlılık üzerine daha büyük etkiler yapar.

Müşterilerce daha az talep edilen ürünler üzerine yoğunlaşarak ilave maliyetlere katlanma veya müşteri talep dönüşümlerini fark ederek daha yüksek satışları yakalamak araştırmalardan çıkacak sonuçlar arasında yapılabilecek tercihlerdir.

Çindeki firmadan firmaya satış yapan firmalar başlıca dört tane pazarlama kanalı kullanırlar .


- Web siteleri
- Ticaret fuarları
- Yazılı yayınlar
- Müşteri toplantıları

Bazıları bu kanalların hepsini kullanır , bir bölümü ise bir veya birkaçını .

Birden fazla pazarlama kanalını birlikte veya ayrı ayrı kullanan ikiyüz firma üzerinde yapılan araştırmalar sonucu ;

Tek kanala dayanan pazarlama stratejileri miktar ve nitelik olarak farklı sonuçlar vermekte ve her bir kanalın güçlü ve zayıf yönleri bulunmaktadır.


İş toplantıları , fuarlar , basılı yayınlar sonuca dönüşme konusunda daha etkiliyken web sitesi bu konudaki müşteri araştırma kalitesinde bir dezavantaja sahiptir.

kaynak:ecplaza

Hiç yorum yok: