3 Eylül 2010 Cuma

Ekonomik Krizlerde Müşterilerinizi Anlayın

Ekonomide bazı şeyler yanlış gitmeye başladığında bazı kısıtlamalar akla gelir . Endişe içindeki bir iş sahibi için bu durum beklenebilir bir davranış biçimidir.

Pozitif olmak , bazı taktikler kullanmak ve müşterilerin davranışlarını izlemek işinizi yönetmek için gerekli olabilir.

Müşterilerinizi Tanıyın

Müşteri ihtiyaçlarını anlamak başarılı iş sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır.Müşterilerinizin kimler olduğunun farkında olun.Bir çok şey değişmekteyse bazı Pazar araştırmaları yaptırın.Küçük işletmeyseniz müşterilerinizle konuşarak bu çalışmayı yapın.

Müşterilerinizi Gözden Geçirin

Bu çalışma müşterilerin gerçek ihtiyaçlarını anlamanız konusunda önemli bir araçtır.İnternet sitenizde genel konu başlıklarıyla müşterilerinizin görüşlerini anlamaya yönelik çalışmalar yapın . Özellikle sık ziyaretçilerinizin görüşlerine özel bir önem verin .

Değişikliklerle Talebi Buluşturun

Müşteri fikirlerine göre bazı konularda değer yaratmayı başardıysanız müşterilere rekabetteki değişikliklere karşı uyum sağladığınız konusunda taahhütte bulunabilirsiniz demektir.

Memnun müşterilerce olumlu sözlerle yapılan ağızdan ağıza pazarlama , satışların artışına katkıda bulunabilir.

Mükemmel Müşteri Hizmetleri Oluşturun

Kaliteli bir hizmetle müşterileri kendinize doğru çekin .Bunu başardığınızda müşteriler size tekrar dönüş yapacaktır.

Sözünüzü Tutmaya Devam Edin

İş sahibi olarak başarıyı arıyorsanız sözlerinizi yerine getirme konusunda süreklilik oluşturun.

kaynak:mbaexplore

Hiç yorum yok: