4 Ekim 2010 Pazartesi

İş Planlarınız Ekonomik Krizlerde İşe Yarıyor mu ?

Ekonomilerdeki belirsizlik her yeri acımasız bir fırtına gibi çarpar . Şimdi satış ve pazarlama planlarının felaketlere hazır olma dönemidir .

İş planlarınız ekonomilerdeki karmaşaya karşı önlem mi yoksa fiyasko mu içeriyor ?

Sorular içermeyen iş planlarının bir yararı olabilir mi ?


Bu soruları başka bir soruyla cevaplamama izin verin .

Bir fırtına gelirken evinde kim ne yapmak ister ? Pencereleri kapatıp gerektiğinde çıkabileceğiniz kendinizi emniyete alacak planlar mı yaparsınız , yoksa hiçbir şey yapmayıp cesur insanların gelip sizi kurtarmasını mı beklersiniz .

Öncelikle satış ve pazarlama planlarınıza gidin ve kavramsal olarak gözden geçirin .

Ne satıyorsunuz ? İşiniz zor dönemler için ne öneriyor ? Talepte ve müşteri temelindeki bazı değişiklikler tahmin edilebilir .

Yıllar önce ekonomik analizler yaptığımda ilginç sonuçlara ulaşmıştım .

Örneğin büyük bir ekonomik bozulmada lüks oto pazarı ,ekonomik pazara göre daha iyi bir performans göstermişti. Diğer yandan gayrimenkul sektöründeki bozulmada kaliforniyadaki ev satışları geçmiş yılın üzerindeydi . Özellikle rehin verilenler paraya çevrilmişti .

Benzer belirtileri izleyerek satışlarınızla ilgili varsayımlara ulaşabilirsiniz .

Hangi değişiklik firmanızın satışları üzerinde ne gibi etkiler yapabilir .


kaynak:smsmallbiz

Hiç yorum yok: