20 Kasım 2008 Perşembe

İnternet Girişimcileri Nelere Dikkat Etmeli

Yıllar içinde çok sayıda başlangıç girişimlerini inceledim.Bazıları başarılı olurken bazıları olamadı.

Bazıları 1-2 kişiyle bir şeyler yapmayı denediler , bazıları finansman buldu ve ürün ve hizmetlerini satmaya çalışıyorlar.Bir bölümü ise ileri aşamadalar ,satış ve gelirlerini nasıl arttıracaklarının arayışı içindeler.

Hepsinde için geçerli olan , başlangıç girişimlerinde satış başarısının kritik bir rolü olduğudur.

Bütün örneklerde ,en kısa yoldan girişimin her adımında doğru satış stratejilerine para yatırılmasının önemi dikkat çekmektedir.

Satış yöneticileri ,ortaklar konuyu daha iyi anlayarak kendi iş ortamlarında stratejilerinin nasıl çalıştığını izleyebilirler.


İlk aşama ;

Bu aşamada ,küçük bir ekiple ,genelde geliştiriciler ve teknik bilgi sahibi kurucular genelde pek satış tecrübesine sahip değildir.Aşamadaki en büyük iddia ,kritik bir aşama olan satış başlangıcını gerçekleştirmektir.

Teknik tecrübelerinizi kullanarak ekibinize danışmanlık yapın.Danışman olarak ürün ve hizmetlerinizi yavaş yavaş müşterilerinizle tanıştırabilirsiniz.

Kendinize ve ekibiniz karşısındaki güveninizi kazanmaya başladığınızda satış stratejinizin ilk aşamasını başarılı bir şekilde geçmiş olacaksınız.

Diğer bir kanıtlanmış yaklaşımda ise başlangıç size biraz büyük gelmiş olabilir ve pazara girişi hızlandırmak için desteğe ihtiyaç duyabilir ve arama motorlarından faydalanabilirsiniz.


Başlangıç büyümesi ;

Açık olan ; pazarda başarı şansı yakalamak için doğru satış ekibine sahip olmanızdır.Ekip küçük olsada satış tutkusuna , başarıya aç olmalıdır.

Satış başarısı ilişkilerle birebir ilgilidir.Kuracağınız tavsiye edenler ağı ,siz ve satış ekibiniz için çok değerli olacaktır.

Bu aşamada teknik ve çözüm ekibinizin olabildiğince iyi olması gereklidir.Bir çok örnekte işe yeni alınan satış yöneticisi ekibin diğer bölümüne uyum sağlamakta zorlanır. Yapmanız gereken ,hızla harekete geçerek doğru satış kültürünü inşa etmektir.


Bu aşamada kritik bir konu stratejiye konsantre olarak ‘’ ilişki satışı ‘’ için sermayedar ve satış ekibini bu yönde bilgilendirmektir.

Bilmeniz gereken , bilinmeyen bir yol haritasıyla yeterli güveni yakalama ve başarıya ulaşma konularında yeterli şansınız olmadığıdır.

Dışarıya yapılan soğuk ziyaretler yerine websitenize gelenlere basit pazarlama tekniklerini uygulamak daha verimli satış ve gelir sağlayabilir.


kaynak:siliconindia

2 yorum:

Hülya Konar dedi ki...

ilişki satışı için güven duygusu çok önemli...

Dr.Firma dedi ki...

Haklısınız.

R.Bosch 'da ''Güven kaybedeceğime para kaybetmeyi tercih ederim '' diyordu.

Tıpkı W.Buffet gibi.Yalnız o ikisinide kaybetmek istemiyordu :)