4 Eylül 2008 Perşembe

İlk Projem

GIDA SEKTÖRÜ PROJESİ

Çıkış Noktası ;

Okuduğum bir megatrendle ,çevremde gördüğüm dünyada da hızla büyüyen bir ihtiyacın çakışması.

Piyasadaki ürünler bu ihtiyaca kısmen cevap verse de çeşitler yetersiz.Konunun önemli olduğunu çevremdeki insanlar da teyit ediyor.

Diğer yandan üreticiler bu konuya yeterince duyarlı değil.Piyasadaki yetersiz ürünler bunu doğruluyor.

Amaç ;

Şu an var olsa da tüketicilerin daha iyisini aradığına emin olduğum bir ürünü geliştirmek , çeşitlendirmek ve konseptle birleştirip bir markaya dönüştürmek.

Projenin Artıları ;

- Sürümü yüksek ürünler içeriyor. Pazar da farklarıyla bir ilk olacağından müşteri tatmini sağlanırsa başarı şansı yüksek.

- Pazarda örneklerinin olması ihtiyacın bir göstergesi.

- Ürün konseptle başarılı bir şekilde birleştirilirse aranan bir marka olabilir.

- Tüketicilerin ilgisini çeken bir konu olduğundan tanıtımda başarılı olunursa müşterilerde merak uyandırır ve en az bir kez alıp denerler.

- Rakiplerin pazara girmesi bir yılı bulabilir.Önce ürünün tutup tutmadığını izleyeceklerdir.İlgi beklendiği gibi olursa franchise talepleri gelecektir. İlk 6 ay sonrası franchise ‘a hazır olunması hedeflenebilir.

- Ürün kendini kanıtlarsa dünyaya açılma şansı olabilir.

Projenin Eksileri ;

- İhtiyacın farkında olsam da ürünün nasıl yapılabileceği konusunda tecrübem yok.Bu aşamada iki branşta konusunda uzman insanlarla Ar – Ge işbirliği yapmam gerek.

- Ar- Ge sonucu düşündüğüm ürün ortaya çıkmayabilir.

- Tahminimin çok üzerinde yatırım gerektirebilir.

Yapmam Gerekenler ;

Yurt içi – dışı Pazar büyüklüğünü araştır. Sonuçlara dayanarak ne kadar sürede nerelere gidebileceğini tahmin et.Konuyu araştırırken dünyada sektörün farklı bölümlerinde yakın konularda oldukça yeni uygulamalar olduğunu gördün. Onları da aklından çıkarma .Sana farklı ufuklar verebilir.

Pazar Araştırması ;

Konu ile ilgili olarak sektörde faaliyet gösteren ve kendi markası ile zincir yaratmış bir arkadaşımın arkadaşıyla gittiğim yemekte bana önce ‘’ Bu iş olmaz ‘’ deyip konuyu değiştirmesi ,fakat ayrılırken yanıma gelip ‘’ Bir gelişme olursa ara ,konuşalım ‘’ demesi bence olumluydu.

Projeden bahsettiğim insanların çoğunluğu ürün tutabilir görüşünde. Kısmen bazı ürünler olsa da böyle bir konseptin henüz dünyada örneğini göremedim. Zamanlama konusunda bu bir avantaj mı , yoksa dezavantaj mı konusunu iyi sorgulamak gerekiyor.

Sektör ve Müşteri tarafında çok sayıda insanla görüşmek gerekli.

Projeyle İlgili Şu An Hazır Olanlar ;

Ürün Konsepti ,Tanımlanmış Müşteri İhtiyaçları ,Hedef Kitle , Tanıtım Projesi

Projeyle İlgili Eksikler ;

Ürün , Detaylı Pazarlama Planı ,Ayrıştırılmış Hedef Kitle ,Finansal Plan , Ekip , Genel İş Planı

4 yorum:

hülya dedi ki...

şuan saat sabah 06.00,maillerime baktım,aklıma acaba projelerden bahsedildi mi düşüncesi ile blogunuz geldi,baktım yazmışsınız ve heyecanla okudum...

işe gitmek üzere olduğum için net-ten çıkmalıyım ama gelip tekrardan da okumalıyım...

ilk gözlemim heyecanınızın endişe ile birleşmiş olması ki bu da sanırım olması gereken bir duygu...

ve projenin artı yönündeki bulgular oldukça akla yatkın...

"pazarda örneklerinin olması ihtiyacın bir göstergesi" gibi...

Dr.Firma dedi ki...

Hülya hn ;

Sabahın erken bir saatinde projeye ilginiz beni mutlu etti.

Geçmişi 9 aya dayanan bu proje için pazar açısından zamanlamanın oldukça yakın olduğunu düşünüyorum.

Diğer yanda dünyada kısmi benzerlerinin bulunması ama bu konseptte olmaması , başlangıç açısından doğru ülkenin hangisi olması gerketiği konusunda da soru işaretleri oluşturuyor.

Bu haliyle eksikler fazla ve yapılması gereken çok şey var.

Diğer projelerim için ise zamanlamanın uygun olduğunu düşünüyorum.

orpen dedi ki...

Her ne kadar projenin temelini oluşturan ürünü bilmeden fikir beyan etmek tutarlı olmasa da projenin olumsuzunu oluşturan iki madde çok önemli.Özellikle ürün yaratılmadan ve test edilmeden ne dense havada kalır.Bu konuya yoğunlaşılmalı.Sonuç olumlu olursa diğer problemlerin çözümü konusunda fikir üretilebilir.

Dr.Firma dedi ki...

Orpen ;

Haklısınız.

Olumlu yanlardan çok olumsuzluklarının çözülmesi için öncelikli çaba harcanmalı.

Bu projede ürün beğenilmezse konsept iyi olsa da başarı şansı bulunmuyor.

Ürün gibi en kritik konunun dışında olmak proje ödünç alınır mı ? konusunun daha fazla düşünülmesine neden oluyor.

Diğer tarafta ise ödünç alınsa bile tasarlanan veya farklı bir yol haritasının dışında yeterince başarı sağlamasının zor olduğunu düşünüyorum.

Nedeni ise farklı yeteneklere sahip olmaktan kaynaklanmıyor.

Yalnızca ;

Klasik iş anlayışının dışında dünyada araştırıp , öğrenilenleri harmanlayıp , düşüncelerle birleştirip , fikirsel olarak daha farklı noktalara gelmesi için çaba harcamış durumdayım.

Bana ilginç gelen ;

Bir konuda insanın bilgisi arttıkça , ufkunun tahmininden fazla gelişmesi.