19 Haziran 2007 Salı

İş Başarısında 10 Önemli Adım

Bir işe başlarken size verilen ,dikkatli bir çabaya ve önemli hazırlıklara dayanan ödüller ve risklerdir. Bu düelloya giriştiyseniz elinizden geleni yapıp bu şansı başarıya çevirmeniz gerekir.

Her adım yalnızca birer araçtır. Fakat bütün olarak başarılı bir girişime ışık tutar.

Bu adımlar kolay ve basit değildir ,Verimli olabilmek için her biri büyük çaba gerektirir

Bu yöntem 10 adımda üstünlüğü gerektirir. Aynı video oyunu gibi diğer adıma geçmek için önceki adımda usta olmanız gerekir.

1 . Kişisel ve Firma Amaçlarını Geliştir

Yeni bir işin başarısı ,ne yaptığını bilmekle büyük bir fırsattan yararlanabilmenin birleştirilmesinde yatar. Sana hizmet edecek planı hazırla ,detaylı ve açıkça yazılı olarak yol haritanı oluştur. Bu sana anlamlı bir yol gösterecektir. Minimum zaman ve çabayla varmak istediğin şeye ulaşmana yardımcı olur.

2 . Ürün ve Hizmetler İçin Pazar Ayrışımını Yap ,Hedef Pazarlarını Tanımla


Bir sonraki adımda girişim başlar .İhtiyaçlara göre ürünü tasarlamadan önce keşfedilmemiş müşteri ihtiyaçlarını tanımla , Dikkatsiz bir şekilde zekice iş yapamazsın , Pazar seni desteklemezse başarılı olamazsın .

Hernedense girişimcilerin çoğuna ürünle ilgili yeterli talebi belirlemeden önce üretmek daha sıcak gelir.

Dünyadaki en etkileyici ürüne sahip olabilirsin ve insanlar son 10 yılda gördüğüm en iyi ürün diye düşünebilir .Ama yalnızca belki bir avuç insan o ürünü alabilir ,başarısız olursunuz.

Ürününüzle ilgili Pazar ihtiyaç araştırması yaparsanız ,başarı şansınız artar .

3 . Pazarlama Planınızı geliştirin

Pazarlama planınızın amacı Nasıl bir girişimle yaratacağınız ve koruyacağınız kar ‘a dönüşebilir müşteri kitlesi olmalıdır .

Bu aşamada sorulacak soru ,Bu ürünü nasıl satabilirim ? ,Pazara nasıl girebilirim ? ‘dir. Örneğin neden bir satış kampanyasıyla başlamıyım ? ,Yıllık ne kadar ürün satabilirim ? 5 yılda ne kadar satabilirim ? gibi soruların cevaplarıdır.

Pazarlama Planınız sonuçta tüm faaliyetinizin bütünleyici parçası olacaktır . Önce onu hazırlamalısınız .

4 . İş Planınızın İlk Taslağını Yazıya Dökün

Planınız size o güne kadar görülmemiş bir rekabetsel anlam ifade etmelidir.
İş analizleriyle , Güçlü zayıf yönlerinizle size yol gösterici bir iskelet üzerine kurulmalıdır. Sizin insanların ihtiyaçlarıyla ilgili başvurabileceğiniz güvenilir bir anahtar olmalı ayrıca finansal projeksiyonlarınızı oluşturmanıza yardım etmelidir.

5 . Finansal İhtiyaçlarınızı Belirleyin

İş Planlarınızı geliştirdiniz ,Finansal İhtiyaçlarlada birleştirerek GENEL İŞ PLANI ‘nızı oluşturun ,Pazar Analizleriniz sizi Satış tahminlerine ,Kadro yapınıza ,Operasyonel bütçenize götürecektir. Nakit Akışınızı belirleyin .

6 . Anahtar Takımınızı Belirleyin

Genel iş planınızı sonuçlandırmadan önce Yönetim ekibinizi belirleyin .Bu aşamada yönetimsel eksik bir kadro varsa doldurulmalıdır. Burada 4 . Adımdan yararlanabilirsiniz .Sizin güçlü bir yönetim ve danışmanlar bulmanıza yardım eder .

7 . Finansal İhtiyaçlarınızı Sonuçlandırın , Genel İş Planınıza Uyarlayın

Uygulama öncesi GENEL İŞ PLANI ‘ nız sizi yeterli satış yapabileceğinize ,Tatminkar kar sağlayabileceğinize , Potansiyel Finansörler ‘i çekebileceğinize inandırmalıdır.

8 . Pazarlama Stratejinizi Finansman Sağlamak İçin Geliştirin

Burada kastedilen ürün veya hizmet değil sizlerin ve firmanızın sermayenizi arttırabilmeniz için pazarlanmasıdır.

9 . Planınızı Sermaye Çekmek İçin Pazarlayın

Önce finansal kaynaklara yakınlaşmak için bir strateji geliştirdiniz ,Stratejinizi pazarlık aracı olarak kullanın .Bu size yatırımcılar karşısında etkileyicilik ve güç verecektir.

10 . Ürün Veya Hizmetinizi Pazarlayın ,İşi Başarmak İçin Yönetin

Son adım devam eden bir yönetim ve işin pazarlanmasını gerektirir .Artık işin içindesiniz ,Burada kalabilmek için ihtiyacınız Güçlü Yönetim Araçları ve Pazarlama Becerileriniz

Buradaki her bir adım gelişigüzel işe girmiş insanlara karşı avantajlar sağlar , Artık işte gerekli tecrübeyi de kazanmaya başlamış durumdasınız .

Hiç yorum yok: