4 Mayıs 2011 Çarşamba

Yeni İnternet Girişimleri Bazen Başarılı Olmaz


Yeni bir işe başlama kararı verildiğinde başarısızlığa neden olan bir konu , müşterilerin istediklerini yapmak veya yapmamaktır . Yaparsanız başarı şansına sahip olursunuz .

Bunun yanı sıra başarısızlıkta başka etkenler de vardır .

Tek bir kurucu olması

Kaç başarılı başlangıç girişiminin tek kişiyle kurulduğunu hiç düşündünüz mü ? Bunun anlamı genelde kurucunun iş konusunu detaylı bir biçimde tartışacak , fikir alışverişi yapacak , yanlış kararlar almasını engelleyecek birilerini bulamamasıdır .

Yanlış Yer Seçimi

Her yerde o iş için uygun işgücü bulamayabilirsiniz . Örneğin bilişim alanında silikon vadisi bir çok yere göre avantajlıdır .

Çok Kişiyi İlgilendirmeyen Ürün Seçimi

Örneğin çocukların yaptıkları sporları araştırıyorsanız belirli yaşlardakiler topla oynanan oyunlar konusunda çekingendir .

Taklit Fikirler

Başarılı olan başlangıç girişimleri çoğunlukla kendi fikirleriyle yola çıkarlar .

Düşüncelerini iyi uyguladıkları içinse pazarda ön plana çıkarlar .

Başarılı bir örneği taklit etmek yerine farklı versiyonlar üzerinde fikir yürütmek daha anlamlıdır .

İnatçılık

İyi sonuç alan bir çok başlangıç girişiminde orijinal plan pazarın dikkatle incelenmesi ve yaşanan tecrübeler sonucu değişikliklere uğramıştır . Yeni fikirlerin işe uygulanmasına hazır olunmalıdır . Burada zor olan ise eski fikirden vazgeçmektir .

Kötü Programcıların Seçilmesi

90 ‘larda bir çok e-ticaret platformunun başarısızlığa uğramasında kötü programcıların payı yüksektir .

Yanlış Platform Seçimi

Platform bir evin yapılması gibidir . Kullanışlılık açısından destekler veya sınırlar . Seçimi iyi programcılarla yakından ilgilidir .

Pazara Sunumda Yavaşlık

Pazara sunumdaki gecikmeler konusunda her zaman nedenler bulunabilir . Diğer yandan her şey hazırsa serüven başlamalıdır .

Pazara Erken Giriş

Bir çok başlangıç girişimi pazara erken sunum nedeniyle imaj kaybına uğrayıp kaybolup giderler .

Müşterilerin Düşünceleri Hakkında Fikir Sahibi Olunmaması

İnşa ettiğiniz şey sizin için değil müşteriler içindir .

Kazançlı Olmaması

Yeterli gelir sağlayamayan başlangıç girişimleri bir süre sonra durur .Bu durum uçağın havalanabilmesi için yeterli yakıtının olmaması ile benzerdir .

Çok Fazla Para Harcamak

Çok fazla harcamak dikkatsiz harcamalara yol açarak daha sonrası için sermaye eksiği yaratabilir .

Çok Fazla Sermaye Toplamak

Yatırımcılardan toplanan işletme sermayesinin yüksek olması karar almada güçlükler yaratabilir .

Yatırımcılarla İlişkilerin Zayıflığı

Bir çok yatırımcı girişimin hızlı ilerlemesi için girişimciyi serbest bırakır . Fakat bu durum yatırımını merak etmeyeceği anlamına gelmez .

Müşterilere Katlanmak

Örneklere bakıldığında yarışı kazanan firmalar kullanıcıyı hep birinci sıraya koyar ve sonra para kazanma yolunu seçer .

İşe Konsantrasyonun Azalması

İnternet girişimlerinde kullanıcıları çekmek için bilgisayar başında uzun süre harcamalısınız .

Kurucular Arasında Anlaşmazlık

Başlangıç girişimlerinin ortalama % 20 ‘si kurucuların ayrılmasıyla sonuçlanır . Üç kurucu varsa ve biri giderse iş yürüyebilir . İki veya bir kurucu varsa siz karar verin .

Yeterli Çabanın Gösterilmemesi

Başarısız internet girişimlerinin çoğunda kurucuların maaşlı işlerini bırakamamaları bir etkendir .

Yukarıda belirtilenler tek başlarına başarısızlık nedenleri değildir . Beceriksilik , şanssızlık gibi şeyler de etkili olabilir .

kaynak:paulgraham

Hiç yorum yok: