25 Mayıs 2011 Çarşamba

Başarıda Öncelikler Nelerdir ?


Bir şirketin değeri , değer yaratım süreçlerinin sıraya dizilmesi olarak tanımlanabilir .

Pazar koşullarına göre şirketin bütününün veya bir kısmının planlarında değişikliğe gidilmesi gerektiğinde yöneticilerin yeni şartlara göre organizasyonlarını yeniden değerlendirmesi gerekir .


Konuyu daha iyi anlamak için sports man firması örneğini değerlendirelim .


1925 yılında kurulan firma iş ayakkabıları üretiyordu .İkinci dünya savaşında askerler için ayakkabı konusunda büyük siparişler aldı . Sonrasında gezinti ayakkabıları pazarındaki fırsatların farkına vararak yürüyüş ayakkabıları hattını üretimine ekledi .

1960 ‘larda günlük giyilen erkek ayakkabılarını kendi mağazalarında satmaya başladı .

1970 ‘lerde erkek giyimindeki farklılaşmayı fark ederek iş ve iş dışı kullanılan giysilere ağırlık vermeye başladı .

Büyüme 90 ‘ ların ortalarında yavaşladı . Markaları büyük olsa da günlük erkek ayakkabısı ve giysisi pazarı doymaya başlamıştı .

Bu durumda firma diğer giysi çeşitlerine doğru genişlemeliydi .

Yeni mağazalar mevcut müşterilere çapraz satışı destekleyebilmek için eski mağazaların yanında açıldı . Avrupa ve Asya daki fabrikalardaki üretim , yeni ürün hatlarındaki hızlı büyümeye maliyetlerde de katkı yapıyordu .

Firma , otuz yıl içinde ürün çeşitlendirmesi programında şu stratejileri izlemişti .

Erkek ayakkabısı ve iş kıyafetleri yanına ,

Günlük kıyafet , spor giyim ürünlerini ilave etmişti .

Mevcut dörtyüz mağazasını bu konuda kullanmıştı .

Müşteri listelerinden yeni giysi çeşitlerinde yararlanmıştı .

Mal alımlarında diğer firmasının gücünü kullanarak rekabetçi olabilmişti .

Yönetim becerileri yeni ürün hatları ile paylaşılmıştı .

Yeni organizasyonundaki işlerini sıralandırma konusunda ise şunları yapmıştı .

İşteki her birim için kurumsal şirket stratejisi açıkça tanımlanmış , işbirliği ortamı oluşturulmuştur .

Birimler kurumsal stratejiyle birbirine bağlanmıştır .

Destek birimleriyle iş birimlerinin bağlantısı sağlanmıştır .

İş süreçlerinin yolunda gidip gitmediği konusunda yönetimsel ölçümlerin sürekliliği sağlanmıştır .

kaynak:hbs

Hiç yorum yok: