6 Nisan 2011 Çarşamba

İşler Kötüye Giderken Nelere Dikkat Edilebilir


Kriz dönemlerinde paniklemek kolaydır . Müşteriler cüzdanlarını kapatır ve satışlar düşmeye başlar . Böyle dönemlerde yöneticiler daha fazla hata yapmaya başlarlar .

Tekrarlanan İşten Çıkarmalar

Hiçkimse işten çıkarmanın kolay olduğu bir şirkette çalışmak istemez . En büyük zararsa moraller üzerinde oluşur . Tekrarlanan işten çıkarmalar gerçekleştiğinde çalışanlar bir sonraki adımda sıranın kendilerine geleceğini düşünür .

Bir şirket son yirmi yılda sürekli bir küçülme dalgası içindeydi . Çalışanlar arasında ise istifa oranı yüksekti .

Başka iş bulan çalışan istifa ediyordu . Hiç kimse belirsiz bir ortamda uzun süre çalışmak istemez .

Fiyatları Düşürmek

Fiyatları indirmek müşterilerle uzlaşmaktan farklı etkiler yapabilir .Uzun vadede müşteri gözünde ürünün değerini değiştirir .

Onun yerine müşterinin daha kolay ulaşmasını sağlamak , pazarlama çalışmaları , müşteriye katkısının vurgulanması daha anlamlı olabilir .

Doksanların sonunda bir ünlü bir gıda firması fiyatlarını düşürerek büyük marketlerde satışa başladı . Satışları arttı . Diğer bir çok markanın dörtte biri fiyata inmişti . Karlılığı ise ortadan kalkmıştı . Birkaç yıl sonra battı .

Çalışanlarla İletişimsizlik

Yöneticiler azıcık bir bilginin bile uzun yollar katettiğini çoğu zaman unuturlar .Çalışanların şirkette neler olduğunu anlamalarına izin verin . Aksi durumda dedikodular devreye girer .

Bir finansal hizmet şirketi eleman çıkartacaktı , fakat bunu önce çalışanlarına bildirmedi .Sonuçta insanlar bu durumu başkalarından öğrendi .Eğer haber kötüyse bir çok şirket bunu çalışanlarına bildirmek istemez . Bu klasik bir yanlıştır .

Kısa Dönemli Finansal Sorunlara Düşük Tolerans Gösterilmesi

Sıkıntı olmadan kazanç olmaz .Genelde Ar – Ge harcamaları kısılır .Geleceğe yatırım yaptıysanız , eninde sonunda finansal sonuçlar iyileşecektir .

İkibinbir durgunluğunda yıllardır büyüyen bir firma satışlarının düşmeye başladığını görünce çalışanlarının maaşlarını düşürüp , müşteri hizmetlerini daralttı . Bu durumsa müşterilerin hoşuna gitmedi çünkü şirket müşterilere önem verdiğinden dolayı ilgi görüyordu .

kaynak:btnet

Hiç yorum yok: