22 Nisan 2010 Perşembe

Müşteriler Şirketlerden Ne İster

Günümüzde müşteriler titiz ve talep edici.Ürünlerin doğru zaman ve yerde bulunması gerekiyor.

Şirketler müşterilerin baskısı altında .

Bu durum üreticilerdeki önemli bir değişikliği ortaya çıkartıyor.

Geçen yüzyılın önemli bir bölümünde şirketler , müşterileri yeterince göz önüne almadan pazarı yönlendirebiliyordu . Tüketicilerin söyleyebilecekleri fazla bir şey yoktu.

Satıcı merkezli dönemde müşterilere sunulan sınırlı seçenekler , tam kapasiteli üretime ulaşmaya daha kolay olanak veriyordu.

Bugünse şirketler müşterilerin istekleri hakkında bir çok şeyi bilmekte.

Pazarlama ve satış departmanları müşterilerle ilgili bilgileri değerlendirerek uzmanlıklarını arttırmışlardır.

Örneğin Danone düşük kalorili yoğurdunun ambalaj dizaynını internet üzerinden müşterilerine test ettirmiştir.Gelen yüzlerce cevap sayesinde müşteri isteğine uygun seçimi yapabilmiştir.

BMW ,Dell gibi firmalarsa müşteri isteklerine göre ürün dizaynında daha da ileriye giderek daha fazla detaydan yararlanmışlardır.

kaynak:hbs

Hiç yorum yok: