14 Eylül 2009 Pazartesi

İş Yaparken Fark Yaratmak İçin Neler Yapabilirim

Tatilde mağazaların bulunduğu bir caddede dolaşırken şapka almaya karar verdim . Bir modeli beğendim ve bir çok mağazanın aynı modeli sattığını gördüm . Hepsine fiyatları sormaya başladım .

Her yerde 5 liraya satılan modeli bir satıcı 4 liraya verebileceğini , biraz pazarlıktan sonra iki tanesini 5 liraya satabileceğini belirtti .

Büyük şehirlerde 10 – 15 liranın altına zor bulabileceğim modelden arkadaşlarımla birlikte dört tane aldık .

Satıcının büyük bir indirim yapması ilginç geldi . Neden bu kadar fiyat indirdiğini sorduğumda şu cevabı verdi ;

Gördüğün cadde üzerinde 20 tane şapka satan yer var ve hepsi de aynı modelleri satıyor .
Müşterilerin çoğu da senin gibi dolaşıp pazarlık yapıyor . Üründe fark olmadığından dolayı bizler de fiyatı indiriyoruz .

Caddeyi incelediğimde bunu gördüm ve artık konsepti değiştirdim , gördüğün gibi farklı ürünler satmaya başladım .

Şu an caddeyi dikkatli incelersen benim sattığım ürünlere rastlayamazsın .

O şapkalardan ise elimde biraz kaldığı için sana çok ucuza verdim .

Mağazasına kendisinin pazarı incelediği gözle baktığımda gerçekten de bir tatilde talebi olabilecek ve başka mağazada bulunmayan ürünler satılıyordu .

Yaptığım bu alışveriş , iş hayatında pazara bakmakla görmek arasındaki önemli farkı göstermesi konusunda güzel bir örnek olmuştu .

Pazara konsantre olamamış diğer 19 şapka satıcısının ise yoğun rekabet yaşanan caddede müşterilerin istediği fiyatlara ürünlerini satmak dışında çareleri görünmüyordu .

Hiç yorum yok: