3 Mart 2009 Salı

Yeni Bir Girişimin Haritası

Büyük bir fikre ulaştınız ve iş başlangıcı yapmak istiyorsunuz.Bunu gerçeğe nasıl dönüştürebilirsiniz ?

Cevapları aşağıda

İş veya ürünü isimlendirme

Yaptığınız iş nasıl bilinecek ?

İsim tarif edici mi yoksa ayırıcı özellikte mi olacak ? (Her ikisi nadiren bir arada bulunur ) Bunları belirlerken markanızı ve domain adınızıda göz önünde bulundurun.

İşinizle ilgili adı nasıl belirleyeceksiniz ?

Marka ve servisler

Domain ismi seçimi

Yasal prosedürlerin yerine getirilmesi

İş Operasyonların oluşturulması

İş lisansları ve izinler

İşinizi yapacağınız yerin belirlenmesi

Doğru iş sigortalarının seçimi

Muhasebeci seçimi

Mailbox seçimi

Finansman

Borçlanma

Leasing

Ticari krediler

Sermaye

Ortaklık

Ürünü pazara yerleştirme ,fiyatlama

Pazara girmeden önce fiyatın ne olacağı ,pazarda nereye yerleştirileceği ayrılmaz olarak birbirine bağlıdır.

Pazardaki uygun yeri bulma

Uygun pazarlama , en doğru görünümü belirleme

Fiyatlama stratejileri

Destek Alma

Buradaki iyi haber yalnız olmayacağınızdır.Gerçekte az sayıda başarılı girişimci bunu yapar.Bir çok şirket ücretsiz veya ucuz bir şekilde girişimcilere destek sağlar.Bir danışman önemli.Beğenmezseniz daha sonra başkasını bulursunuz.

Şirket organizasyonunu destekle

Girişimciler Danışmana İhtiyaç duyar

İşinizi pazara sunum

Her şey hazırsa başlanabilir. Şimdi ilk müşteriye ürün veya hizmeti nasıl sunacaksınız ?

Pazarlamanın kuluçka dönemi

İlk tepki ne olacak

Henüz müşteri yoksa bilinirlik sağlamak

kaynak:about

2 yorum:

Hülya Konar dedi ki...

en heyecanlı kısmı sanırım ilk tepkinin gözlemlenme kısmıdır.

Dr.Firma dedi ki...

İlk tepki olumsuzsa heyecan katsayısı artacak demektir :)