16 Temmuz 2008 Çarşamba

Girişimcilikte Uçuşa Geçiyorum

BW ,Asya Genç Girişimciler

Leon Ho

Stepcase

Bilgi teknolojileri okuyan ve insan kaynakları yönetimi diploması olan Leon 27 yaşında.

Daha önce teknik destek , yazılım mühendisi ve Red Hat ‘da Ar – Ge mühendisi olarak çalışmış.

Firması günlük yaşam için verimlilik çözümleri sunmakta.

Girişimciliğe şöyle başlamış ;

Burası benim isteklerime uygun nadir fırsatlardan biri.Web ,yazılım geliştirme ve başlangıç.

Aklınıza parlak bir fikir gelse bile bir girişime başlamadan işi tamamen öğrenemezsiniz .Fikir ve plan işin başlamasını hedefler.

Kurucu olarak başlangıçta öğrenip ve uçmak için bir çok şapkalar giymem gerekebilir. Sonrası ise uzmanlaştığım bir alan olarak karşıma gelir.

4 yorum:

Hülya Konar dedi ki...

Konfüçyus un bir sözü var;
"fikir sahibi olmadan bilgi sahibi olmak gereksiz,
bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak tehlikelidir..."

bahsettiğiniz gibi fikir,plan ve uygulama girişimciliğin en önemli basamakları.
sonrasında ise hedeften şaşmadığınız sürece sonuç yani başarı.
ancak aklınıza gelen fikri girişime dönüştürmeden önce konu hakkında bilgi sahibi olmak gerekli diye düşünüyorum.
araştırmak,kağıt üzerinde çalışmak ve konu ile ilgili insanlarla tartışmak.
zaten bu yazıdaki Leon da mektepli ve aynı zamanda bilgili...
Allah akıl verir sadece, bilgi vermez onuda sen bul der (tabir-i caizse)...
bazen gazetede tv de görüyorum haberlerine şahit oluyorum.bilmemne konusunda iş yapan genç girişimci battı vb.
e batar tabi çünkü o girişmiş sadece,bilgi yok araştırmak yok,o kadar da rahat girişmişler ki:)bazen böyle rahat insanlara imreniyorum...

çok güzel bir yazı yine,
stiliniz aynı.
kısa,öz ve sonuç odaklı cümleler.
uzatmaya gerek yok diyorsunuz,
kişi bu,yaptığı iş bu ve sonuç bu ...
süper...
iyi hafta sonları.

Dr.Firma dedi ki...

Bilgi sahibi olarak fikir sahibi olan sayısı arttıkça az gelişmiş ülkelerden hem daha fazla başarılı girişimci çıkacak hemde dünya her konuda daha güzel olacak.

Sitede yer alan yazıların önemli bir çoğunluğu bana ait değil. Dünyada gördüğüm girişimcilere yol gösterebilecek yazılara yer vermeye çalışıyorum.

Kısa ve öz tesbitiniz hoşuma gitti.

Çünkü yazıların bir kısmının kendisi kısa ve öz olsada , internette konsantrasyon kitap okumaya göre oldukça düşük olduğundan uzun olanlarda da önemli gördüğüm noktaları yazmaya çalışıyorum.

Biliyorum ki bende çok uzun yazılara konsantre olamıyorum :)

Hülya Konar dedi ki...

evet evet uzun yazılar boğuyor insanı çoğu zaman.

bende kendi yazılarımda konuyu kesemiyorsam mutlaka sık satır arası veriyorum.
böylece okuyanın daha ilk bakışta gözü korkmuyor:)
siz benden çok çok çok daha iyi bilirsiniz ki satış ilk anda olur.
ya beğenir ya beğenmez karşınızdaki.

önyargılı bir toplum olduğumuz için uzun yazıyı gören "amannn" deyip geri gider...

ben hızlı okuma eğitimi almıştım.
eğitim dediğime bakmayın 2 günlük bir paket programdı.
o eğitim günlük hayatımda çok işime yarıyor.
yazı nekadar uzun olursa olsun benim hop hop hop gerekli kelimeleri çekip sonuca ulaşmama yardımcı oluyor.
tabi bazen yorum yapmama sebeb oluyor yazıyı okurken ama eh n'apalım o kadar kusur kadı kızında da olur:)

Dr.Firma dedi ki...

Bu konudaki danışmanların internette uzun ve sık yazıların tamamının okunmadığını , başlıkların arama motorları ve ilgi için çok önemli olduğunu belirten görüşleri bulunmakta.

Sitenize girilince görsellikle içeriğin sıcak ve ilgi çekici bir biçimde birleşimi dikkat çekiyor.

Hızlı okuma ise site sahipleri için araştırma konusunda büyük bir avantaj.

Benim internette pazarlama ve satış konusundaki tecrübem yalnızca 9 - 10 aylık dünyada olup bitenleri anlamaya çalışmaya dayanıyor.Oldukça yeniyim.

Bu kısa tecrübem ise aynı bakış açınızla şu anki , benzer veya daha farklı bir konseptle önce ingilizce sonra latince ve belki çince bir site yaptığınız taktirde dünyada da ilgi çekme olasılığınızın olduğunu söylüyor :)