23 Temmuz 2008 Çarşamba

Başarısız Bir Girişim Sonrası Başarı Gelebilir mi ?

Onun iş hayatı , gelişmekte olan bir ülkede bir girişimcinin başına gelebileceklerin önceden görülebilmesi için önemli.

Rajiv Hindistan ‘da yaşayan bir girişimci.

İlk girişimi olan Sedna muhtemelen Hindistan ‘ın Voip temelli ilk telefonu. İki yıllık bir çalışmadan sonra Rajiv zorluk içine girdi ve başka bir yöne dönerek iş planını değiştirdi.

Yeni işi olan Call Graph , Voip sistemlerindeki kayıt ve sınıflamalarla ilgili.

Rajiv hırslı ve açık biri , yaşadığı başarısızlığı anlatmakta bir sakınca görmüyor.

Başarısızlığının başarıya ulaşmanın bir adımı olduğunu düşünüyor.

Şöyle diyor ;

Yaşadığım bozgundan bir çok şey öğrendim.Öncelikle girişiminiz ekibiniz ne kadar iyiyse o kadar başarılıdır.Uzman , işine bağlı ve profesyonel bir ekibin başarı için zorunlu olduğunu gördüm.

Diğer bir nokta finansman bulmak için birisine gittiğinde değerini belirle.


Başarısızlığımdaki en önemli nedenler bunlardı. Bu konularda bana yol gösterecek kimse etrafımda yoktu.Sanıyorum danışmanım olsaydı o dönemi gerçekten başarıya çevirebilirdim.

Finans işin yalnızca bir parçasıydı.Diğer tarafta planımızı uygulamamızdaki yönetimsel başarısızlıkta önemliydi. Finansman bulamamamızdaki bir etken , etkileyici bir örnek model ürün yapamamıştık. Düşündüğümüz kavram bir çok bilinmeyen içeriyordu.

Yeni işim Call Graph ‘ın zamanının gelmesini bekliyordum. Piyasada bir çok Skype telefon sistemi olduğunu biliyorum. Fakat hiçbiri ücretsiz ve sınırsız değil. Bunu nasıl yapacağımı biliyorum.

Fikre olan ilgi test edildi ve bazı şeyler değiştirildi.Bana bu konuda bana en çok inananlar kendim ve birkaç yakın arkadaşım.B planımda var. Nedir derseniz ürünün açık kaynak haline getirilmesi.

Güzel olan bir şey son birkaç yıldır ülkemde girişimcilerin sayısının hızla artması .Bu durumun devam etmesi başlangıç girişimciliğinin Hindistan’da yerleşmesi anlamına gelecek.

Rajiv ‘e ikinci girişiminde başarılar diliyoruz .

kaynak:kamlashow

3 yorum:

Hülya Konar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hülya Konar dedi ki...

Bu gibi başarısızlıkla başlayan başarı hikayelerini okumayı severim,kendime onların tüm planlarını programlarını hayatlarını örnek almasamda bana faydalı olabilecek,başarı yada başarısızlık anında olmasa bile günlük hayatımda işime yarayacak noktalarını aklımın bir köşesine not alırım.
Enazından self-motivation olayında işime yaradığını inkar edemem.
Çünkü kim nederse desin ben insanın kendisini kendisinden başka hiçkimsenin motive ve aynızamanda demotive -ki en tehlikelisi- edemeyeceğini savunanlardanım.
Apple tanrısı diye de anılan Steve Paul Jobs un meşhur hayat hikayesini bilmeyen yoktur.
Benim bilmekle birlikte sevdiğim bir hikayedir.Akıllı adamlar akıllı işler yaparlar ama ilk denemede olmayabilir ikincide de olmayabilir ama eninde sonunda mutlaka olur...

''deniz dalgalı..
durulmasını bekliyorlar.
açılmak için.
bunlar akıllı kişiler.
deniz dupdurgun iken açılmışlar.. dalgalar çıkmış..
boğuşmuş, bitkin dönüyorlar.. değerli kişiler.''

Özdemir Asaf 'ın selamı var :)

Sevgilerimle ...

Dr.Firma dedi ki...

Bu tür tecrübeleri anlamaya çalışmak en azından yapılan genel hatalardan olabildiğince kaçınmak açısından değerli.

İnsanın kendini motive edebilmesi önemli.Diğer taraftan zor anlarda yakın çevrenizin samimi desteği de gerekli.

Sonuçta Edison 'da ampulü keşfederken ilk 1000 denemesi başarısız olmuş.Bu röportajın 968. denemeden sonra onunla yapıldığını düşünün.

Özdemir Asaf haklıymış :)