5 Mart 2008 Çarşamba

İnternet Reklamları

Bu yazıda yaptığınız tanıtımları dürüstçe değerlendirebilirseniz şu 2 sonuçtan biri ortaya çıkacaktır.

Göreceksiniz ki reklamlarınız güçlü etkiler yaratmış , pazardan güçlü cevaplar almışsınız. Eğer öyleyse Tebrikler …. Siz KOBİ ‘ler içinde en iyi % 1 ‘e girdiniz ve reklamlarınızla inanılmaz sonuçlar elde ettiniz.

Veya

Gördünüz ki reklamlarınız tamamen yanlış kişilere odaklanmış , Böyleyse de üzülmeyin KOBİ ‘ lerin % 99 ‘u bu kategoride yer almakta.

Bazı önemli noktaları açıklamama izin verin ;

Kendinizi iyi bir müşteri olarak düşünün ,yerinize oturun ve aşağıdaki soruları cevaplayın.

Bu sorular geleneksel reklam yöntemlerinden farklı istekler içerecek .Şu anki reklamlarınız zorlayıcı cevaplar içermiyorsa nasıl değiştirebileceğinizi düşünmeye başlayın .

Neden Keyfimi Kaçırıyorsun ?

İdeal müşterileriniz hiçbir zaman uyandıklarında ‘’ Umarım birileri bana reklam göndermişlerdir ‘’ demezler. Gerçek dünya bu şekilde işlemez.
İdeal müşteriler iş problemleri ,amaçları veya kendileri için önemli başka bir konuyla uyandıklarında eğer reklamlarınız etkileyici bir nedenle dikkatlerini çekmezse göz ardı ederler .

Eğer ideal müşterinin kafasındakileri bilmiyorsanız henüz işle birlikte reklamı ona anlatamazsınız.

Pazar araştırmalarına dönün ve hedef pazarınız hakkında daha fazlasını öğrenin .Araştırma ve anlama reklamlarınıza tepki yaratmak için bir anahtardır.

Benimle Ne İlgisi Var ?

Müşterilerin ilgisini çektiyseniz ,merak uyandırmalısınız.

Wall Street ‘de gördüğünüz bir reklamda başlık açıkça seksi çağrıştırır.Bu insanların dikkatini çeker mi ? Tabiî ki Bir sonraki cümle ise ‘’ Şimdi dikkatinizi çektim ,yıpranmış , tozlu ayakkabılarınız hakkında bir şeyler söylememe izin verin ‘’ dir. O ana kadar dikkatiniz ayakkabılarınızda değildi .

Gördüğünüz gibi önce etkilenerek dikkatiniz çekildi ve acilen ilgi duydunuz. Bunu reklamlarda bazı şeylerle önemli olarak algılanmasını sağlama yönünde kullanabilirsiniz. Tekrar edersek Bu neyi önemli olarak göz önüne aldığınız değil neyi göz önüne aldıklarıdır.

Sana Neden İnanayım ?

İspat et

Karar alıcılar önerilerinize inanmaya değil ,şüpheciliğe sahiptir.Reklamlarınızda İnanmaları için Güçlü ,zorlayıcı nedenler sunamazsanız olumlu sonuçlar çıkmaz.
Reklamınızda bu tür kanıtlar yoksa ilave edin.

Listenizdeki her sözünüzde ve her yararlı gördüğünüz şeyde şunu sorun ‘’ Sana neden inanayım ? ‘’ ve soruları cevaplayın .(Belgeler ,örnek çalışmalar ve fotoğraflarla olabilir )

Onu Nasıl Yapabilirim ?

Telefon numaraları ve site url ‘sinin verilmesi yeterli değildir.Açık yönlendirmelerle harekete geçirilmeye zorlanmalıdır.
Ona müşterin olması için spesifik adımlarla yol gösterdin mi ? Anahtar kelime spesifiktir.Muhtemel müşteriye tam olarak ne yapması ,nasıl yapması ve sonuçta ne alacağını anlatın.

Neden Şimdi Yapmalıyım ?

Potansiyel müşterileriniz mesajınız onlara ulaştığında harekete geçmiyorsa ileriki zamanlarda size dönme ihtimalleri düşüktür.

Reklamınız müşterilere harekete geçmeleri için zorlu nedenler vermelidir.Eğer yaparlarsa ne kazanacaklar ,yapmazlarsa ne kaybedecekler ?

Eğer insanlarda imaj ,merak ,farkındalık yaratabiliyorsanız satış yapar ve karşılığını banka hesabında görürsünüz.

kaynak:entrepreneurslife

Hiç yorum yok: