13 Şubat 2008 Çarşamba

Ürün Veya Markama Nasıl İsim Verebilirim ?

Bir ürünü ,işi ,hizmeti ,web sitesini ,hatta çocuğunuzu isimlendirmiyorsanız bu konu sizin için çokta önemli değildir.Böyle bir işe giriştiğinizde ise büyük önem kazanır.

Emin olun ki bu konuda en iyi fikir sizin kafanızdadır.Fakat her işte farklı bir kural olduğunuda göz önüne almak gerekir.

Bunun yollarını kısaca gözden geçirelim .

Hecelenmesi kolay olmalı

Akılda kalabilmeli

Karmaşık olmamalı ,bu durum ileride büyümeyi bile engelleyebilir.

Olumsuz çağrışımlardan kaçınılmalı .

Bazı toplum kesimlerini kaçırmamalı . (Örneğin Futbol takımı vs )

Kelimeler araştırılırken şunlarda göz önüne alınmalıdır.

Ürününüz ne işe yarar ?

Sektörün amacı nedir ?

Ürününüzün müşteriye yararı nedir ?

Onlar ne alacaklar ?

Rakiplerinizden farkınız nedir ?

Sizi pazarda farklı yapan nedir ?

Sektörünüzde kullanılan dil hangisidir ?

Kelime oyunlarıyla kelimelerle oynayın

Anlamlımı değil mi ?
Bazen ismin anlamı bilindik ve güven yaratıcı olmalıdır. Bazense anlamsız olan en iyi olabilir.

Wordlab ‘a bakın .

Rekabetçi isim nasıl olabilir ? Trendler nasıldır ?

İsmin kafiyesi ?
Rhymezone sitesi yardımcı olabilir

İsim aşırı vurguluda olabilir. Bir çok başarılı ürünün ismi anlamsızdır.

Arkadaşlarınıza sorun .

Vurgularla da ürününüze en çok uyanı yakalamaya çalışın ve sonuca ulaşın .

kaynak:marketingprof

Hiç yorum yok: