27 Şubat 2008 Çarşamba

Büyük Değişimden Sonra Avrupa Perakende Sektöründeki Gelişmeler

Birkaç yıldır Almanya,İngiltere ,Fransa gibi Avrupanın ticaret devleri ,perakende ticaretin görünümünü ortaya koymaya başladılar.

Yeni ürünler ,Yüksek kaliteli mallar ,Global markalar .

Avrupanın tüketim ürünlerine yön verecek Megatrendler

Buradaki konular Batı toplumlarının ihtiyaçlarını kontrol etmektedir .Bu yüzden Avrupa Birliği devletleri içinde gittikçe önem kazanmaya başlayacaktır.

Bunlar nelerdir ?

Mobilizasyon

Globalleşme

Sağlık

Digitalleşme

Megatrendler 30 – 50 yıl aralığında toplumların ve ekonomilerin değişim aşamalarını tanımlar.

Tüketim , gelecek yıllarda nasıl değişecek ?

- İlk dönem Yeni Avrupa ve yeni tüketim özgürlüğü aşaması kademe kademe sona doğru ilerlemektedir.

- Tüketiciler yeni gerçeklere uyum sağlamaya başlıyorlar.

- Perakende devleri yerlerini sağlamlaştırma savaşı içindeler.

- İnsanlar önümüzdeki yıllarda refah döneminin ikinci dalgasını tecrübe edecekler.

Bu durum gıda tüketiminin daha az önemli olmaya başlamasını gerektirir.Hayat tarzı ürünleri gittikçe yaygın bir şekilde daha önemli olmaya başlayacaktır.

Avrupa ‘da yeni özgürlükler döneminden yeni dünyaya uyum sürecine geçiş.

Tedarikçiler yeni isteklere bağlı olarak ürün ve servislerin yeni dünyaya uyumu konusunda çaba harcayacaklar .

kaynak:trendletter

Hiç yorum yok: