28 Temmuz 2007 Cumartesi

Pazar küçük , Ya Vizyon ?

Bir süre önce Brezilya 'da Dünya kozmetik devleriyle yarışan ,gelişmekte olan ülkedeki vizyonu gelişmiş kozmetik firması Natura ile ilgili bir yazı yazmış yerel bir firmanında gelişmiş beyinlerle başarılı olabileceğini ortaya koymuştuk.

Şimdi Ülkemizde durum nasıl bir göz atalım ;

Referans 'ın haberi ;

Artan refah Türkiye yi kozmetik devlerinin rekabet alanı haline getirdi.

Türkiye'de hem nüfus genç hem de refah seviyesi yükseliyor" diyen Fransız Sephora, Colours Beauty ve İngiliz Boots Türkiye pazarına adım atmaya hazırlanıyor. Kısa bir süre önce pazara giren Alman Douglas ve Watson ise ulaştıkları yüksek satış performansları nedeniyle hedeflerini daha da büyüttü. Rekabetin kızışması yerli firmaları da hareketlendirdi. Boyner Grubu, Tekin Acar, Sevil Kozmetik ve YKM kozmetik alanında daha da iddialı hale geldi.

Gelir seviyesi arttıkça bu sektörün gelişeceğini tahmin etmek hiç zor değil ,bunu bakmasını bilen herkes görebilir.

Şu anki pazara paylarına bir bakalım ;

Douglas, Boyner, YKM, Sevil ve Tekin Acar gibi kozmetik zincirlerinin faaliyet gösterdiği kozmetik pazarı selektif pazar olarak tanımlanıyor. Bunun büyüklüğü de 150 milyon dolara ulaşıyor.

Pazarın hakimiyeti şu anda yerli kozmetik zincirlerinin elinde. Lider ise Boyner Grubu. Boyner ve Beymen mağazalarının yanı sıra yeni oluşturulan Boyner Beauty mağazaları ile Boyner Grubu yüzde 33'lik pazar payına sahip. Tekin Acar yüzde 25, Sevil yüzde 23, YKM ise yüzde 16 pazar payları ile Boyner'i takip ediyor.

Yerli firmaların mağaza sayıları ;

- İlk mağazasını 1976’da İstanbul Nişantaşı’nda açan Sevil'in Türkiye genelinde 22 mağazası var.

- Tekin Acar`ın 1979 yılında Onur Çarşısı`nda 16 metrekarelik bebek giyim mağazasının bir köşesinde başlayan kozmetik serüveni 33 mağaza ile devam ediyor.

- Beymen mağazalarında kozmetik reyonlarıyla sektörde önemli bir pay alan Boyner Grubu, geçtiğimiz yıl Boyner Beauty konsepti ile sektördeki gücünü artırdı. Boyner Beauty'in mağaza sayısı 6.

Yabancıların mağaza hedefleri ;

- Watson'un hedefi, 5 yıl içinde 100 mağaza daha açmak.
- 2008 yılı sonuna kadar 10 mağaza hedefleyen Fransız Sephora mağaza sayısını 5 yılda 20'ye çıkaracak.

ROTASINI TÜRKİYE'YE ÇEVİREN YABANCILAR

- SEPHORA
- DOUGLAS
- WATSON
- BOOTS


Boyner Beauty 'nin hedefi ;
Boyner Beauty olarak bu yılın sonunda 6 mağazaya ulaştıklarını kaydeden Sağdam şunları söylüyor: "Üç yıllık plan içinde bu sayılı 107 'ye çıkarmayı planlıyoruz.

Şunu açıklıkla söyleyebiliriz ki 5 yıl sonra sektörde pazar payları şu anki durumdan çok farklı olacak ,büyümeye ve pazara bilimsel yaklaşanlar ayakta kalacak ,diğerleri küçülecek veya satılacak .

Hiç yorum yok: