15 Şubat 2010 Pazartesi

İş Fırsatlarının Farkına Nasıl Varabilirim ?

İş fırsatları her yerde .

Nerede bir verimsizlik görürseniz ve şöyle daha iyi olurdu derseniz , verimsizliği doğrularsınız . Sonrasında kendinizin veya ekibinizin yetenekleri sayesinde daha iyi çözümler bulabilirsiniz .


Bu oldukça ilginç bir iş fikri olabilir .

Yeni bir iş yapabilmek için çoğu zaman en iyi fikirler müşterilerden gelir .

Onların hangi fiyata , nasıl ürünler istediklerini anlamaya çalışın .

İnternet çağında girişimcilerin müşteri ihtiyaçlarını anlamaları kolaylaşmıştır . E-bay ‘ in başlangıcına baktığımızda alıcı ve satıcıların bir araya geldiği bir platform oluşturduğunu görürüz .

Diğer şirketlerde benzer modeller kurmuşlardır . Paypal insanlara online ödeme kolaylığı , Flycast internet reklamları olanağı sağlamıştır .

Hepsi insanların ihtiyaçlarını o güne kadar tanışılmamış araçlarla çözerek pazardaki yerlerini almışlardır .

Yeni bir işe başlarken riskleri tanımlayabilmek önemli .

Bu konuda akla gelen ilk soru ;

Ürünle ilgili gerçek bir pazarın bulunup bulunmadığıdır .Yapılacak şey ise müşteri analizleridir .

Müşteriniz kimlerdir ?
Müşterileriniz ne almak ister ?
Ne zaman almak ister ?

Diğer bir soru ;

Rakiplerinizin kim olduğudur , onlar müşterileri için neler yapıyor ? Sizin aklınızdaki ürünü yapıyorlar mı ? Eksikleri neler ?

Bu çalışmalar pazarda fark edilmemiş ihtiyaçların anlaşılmasına yardım ederek pazarda farklılaşabilme şansını ortaya çıkartır .

Ayrıca ;

Girmek istediğiniz pazarla ilgili çalışmalar gerekir .

Pazar büyüyor mu ? , küçülüyor mu ?

Yapılacak işle ilgili düzenlemeler de araştırılmalı .

Finansal ve teknolojik ve ürünle ilgili riskler göz önüne alınmalı .

Şu an başarısını herkesin kabul ettiği girişimciler , yalnızca yeni bir iş kurmamış şirketlerinin büyümesini de yönetmişti .

Bazen girişimciler pazarların kendileri gibi düşündüğü yanılgısına kapılırlar .

Örneğin mühendislik altyapısına sahip olanlar ürünlerinin teknolojik veya mühendislik özelliklerine fazlaca önem verirler . Oysa müşteriler teknolojiyi değil , ihtiyaçlarını çözen değer katılmış ürünleri satın alırlar .

Az gelişmiş ülkelere yaptığım ziyaretlerde insanların yeni bir işe başlama konusunda çekingen olduklarını fark ederim . Başarılı bir girişimci özelliklerine sahip olmadıklarını düşünürler .

Girişimcilik risklidir , yalnız girişimci arkadaşlarımı incelediğimde hiçbirinin eşsiz özelliklere sahip olmadığını görürüm .

Az gelişmiş ülkelerdeki girişimcilerle ilgili düşüncem onlarında büyük başarılar yakalayabileceğidir .

Kendi işlerini yapmaya başlamaları GM ‘de çalışmaktan daha riskli değildir .

kaynak:wharton

Hiç yorum yok: