9 Kasım 2009 Pazartesi

E-ticaret de Başarılı Olabilir miyim

Kendi ayakkabı firması zappos u 99 yılında sıfır cirodan ikibinyedide 597 milyon dolara taşıyan Hsieh ‘in e-ticaret konusundaki düşünceleri şöyle ;

E-ticaret işi müşterilerin tekrar alışveriş yapabileceği şekilde yapılandırılmalıdır .

İnternet üzerinden ticaret yapan bir çok girişimci gibi o da müşteri sayısını arttırabilmek için internet reklamlarına önem vermiştir.

Ağızdan ağza pazarlama gerçekten çalışır . Bu durum müşteri memnunsa olumlu , değilse olumsuz etkiler bırakır .

Fiyat üzerinden rekabet yapmayın . Başlangıçta firması her alışveriş yapan müşteriye on dolarlık kupon veriyordu . Bu müşteriyle kontak oranını arttırıyordu , fakat sadık müşteriler üzerinde etkisi yoktu . Bir rakibi ise onbeş dolarlık kupon vermeye başlamıştı .

Web sitenizin eksiksiz olduğundan yüzde yüz emin olun .
Üreticilerden ürün teminindeki gecikmeler de satışlar yükseldiğinde yüzde bir oran bile önemli . Memnuniyetsiz müşterilere neden olur .

Şirket merkezini dağıtım kanalınıza yakın yerlere yerleştirin .Uzak olduğunda kontrol zorlaşır .

Müşteri ilişkileri pahalı olmayan bir yatırımdır . Amacı müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurmaktır . O yüzden biz müşteri görüşmelerinin ne kadar kısa veya uzun olduğunu ölçmeyiz . Onlar bu ilgiye ayakkabı gerektiğinde akıllarına bizi getirerek karşılık verirler .

Küçük başlayın . Her şey kısa sürede mükemmel gitmeyecektir . Mantıksız tepkilerde olacaktır .Biz de süre geçtikçe internette giyim ürünlerinin nasıl satıldığını yavaş bir şekilde öğrendik .

Pazara karşı açık olun , rakiplerden endişelenmeyin . Biz taksitli satışlar , stoklar , karlılık dahil olmak üzere olabildiğince fazla bilgiyi ürün sağlayanlarla paylaşmanın doğruluğuna inanıyorduk . Böylece binikiyüz kişinin işimizi incelemesine ve büyümemize yardım etmesine olanak sağladık .

Şirket kültürünü aktif olarak yönetmeli , bu kültüre uygun insanlarla çalışmalısınız . Müşteri ilişkileri bölümümüz onları anlamaya ve mükemmel bir şekilde hizmet vermeye konsantre olmuştur . Bunu doğru yönetirseniz çalışanlar uyum sağlayacaktır .

Bende dahil olmak üzere danışmanlar konusunda dikkatli olun . Müşterilerinizi sizden daha iyi kimse tanıyamaz .

kaynak:multichannelmerchant

Hiç yorum yok: