26 Ocak 2009 Pazartesi

Girişimde Farklılık Anlamlı Olmanın Yanısıra Uygun Olmalıdır

Çok sorulan sorulardan biri ;

‘’ İşimi ,verdiğim hizmeti ,ürünü nasıl farklılaştırabilirim ? ‘’

Satmak açıktır.

Yeni ürün akışını ve mevcut ürün farklılaşmasını arttırırsınız ve satarsınız.

Yalnız farklılaştırma ‘ya geldiğimizde iş yolundan sapabilir ,bazen müşterileri üzebilir , bazense yapılan yenilik işle eşleşmez.


Farklılık anlamlı olmasının yanı sıra daha önemlisi uygun olmalıdır.

Bunun anlamı müşterilerle iletişimde olarak , onlarla işin uyum halinde gideceğine söz vermektir.

Çatışan bir örnekte şuna bakalım ;

Siz üst gelir pazarında lüks evler satıyorsunuz ve müşterilerinizi evleri göstermeye bir Yugo ile gidiyorsunuz .Bu durum uyumda eksikliğe yol açar.

Kalifornia ‘da bir diş doktorunun ,açıkça pazara verdiği mesajı farklılaştırdığı eşsiz örneğe bir bakalım.

Kendi sitesinde şöyle diyor ;

Yoga merkezini ,en iyi arkadaşınızın oturma odasını anımsatan , bir spa konforunda dizayn edilmiş bir dişçi hayal edin .Dişleriniz temizlenirken ayağınıza şifalı masajlar yapılan ,meditasyon müzikleri çalan ,ileri teknikler kullanılan.

Bu bir rüya değil transcentdentist ve Dr.F.Pockrass

Muhtemelen en önemli ders burada. Yukarıda yazılanları okuduğunuzda açıkça bir pazar değeri yaratıldığını görebilirsiniz.

Doğruyu yap ve diğerlerinden önemli kıldığın değeri pazarla .

kaynak:entrepreneurslife

2 yorum:

hülyakonar dedi ki...

diş hekiminin ortamı harikaymış.diş temizletmekten ziyade diş çekimi yapılırken böyle bir ortam olması, hastayı harikulade pozitif bir ruh haline sokar.

Dr.Firma dedi ki...

Basit görünebilecek bir fikir , basit olmayan bir sonuç ortaya çıkarmış.