24 Ağustos 2008 Pazar

Girişimcinin Uçuş Planı

Girişimciler iyi bir pilotun özelliklerine sahip olmalıdır.


Öncelikle varış noktanı bilmen gerek.


Çoğu insanın nereye uçtuğunu bilmediği konusunda iddiaya girebilirim.Bir yere doğru yola çıkmadan önce nereye gitmek istediğini bilmelisin.

İkinci olarak Havalanmak inanılmaz derecede önemlidir.Bir çok girişimci bu aşamada başarısız olur.

Bir çoğu başlangıç yapmaya isteklidir.Diğer taraftan çoğu başlayamaz.

Uçuşla ilgili başlangıç planınız yeterli değilse havalanamazsınız.


Üçüncü olarak bir çok pilot uçağın otomatik pilotta gideceğini düşünür. Bu yanlıştır.Hava akımları ,farklı rüzgarlar ,hava trafiği gibi bir çok konuda devreye girip uçuşu yönlendirmek gerekir.

Bu yüzden pilot her zaman ayarlamaları ,dönüşleri kendisi yapmalıdır.Bunu nasıl yapar ?

Gittiği yönü bilerek ,gerekli dönüşleri yaparak.

Yanlış yolda olunabilir.Bunu düzeltmek için daha fazla öğrenmek , araştırmak gerekiyor.

kaynak:blog mindvalleylabs

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Tespitler doğru.Sanki beni tarif etmiş.

Dr.Firma dedi ki...

O zaman sizde iyi bir girişimci olabilirsiniz :)

Adsız dedi ki...

Olumsuz tespitleri düşünmüştüm.

Adsız dedi ki...

Mr.Orpen,alemsiniz her zamanki gibi:)
Olaya bardağın şu meşhur dolu tarafından bakarsak, sandığınız gibi görünmüyorsunuz demek ki dışardan...

Adsız dedi ki...

aslında Beyaz Tavşan ın da geçtiğimiz günlerde bahsettiği akıl haritası kullanımı konusu, kişilerin plan program yapmasında çok önemli.

Böyle diyorum ama itiraf edeyim ben kullanmıyorum.Fakat ben zaten çok planlı programlı ve iş disiplini olna birisyim.Eksik pekçok yönüm vardır,bilmediğim bir çok konu vardır,geliştirmem gereken yönlerim vardır-olabilir kabul ederim ama iş disiplini konusunda kendime laf söyletmem:)

o yüzden de plansız çalışan insanların eksik çalıştığını düşünürüm...plan yapmak başlamak demektir...

Sizin yazınızdan da ben bu fikri aldım.

Plan yapın,akıllı olun,otomatik pilota güvenmeyin...

Zaten aksi doğru olsaydı hiç bir uçak düşmezdi dimi Dr.Firma?

Dr.Firma dedi ki...

Bir yerde iş hayatında çoğunluk plansızsa planlı olmanız plansızlık olarakta algılanabiliyor.

Plansızlar ,uçağın neden düştüğünü anladıklarında ,uçak zaten düşmüş ve enkazı kaldırılmış oluyor :)

Hatta nedenlerini çoğu zaman hiç anlayamıyorlar. Çünkü ,kara kutuları bile bulunmuyor.