7 Ocak 2008 Pazartesi

Bir Müşteriyle Konuşun

Fikir Doğuşu - 1000ideas ( 16 )


Şu an itibariyle müşterilerle konuşma şansınız yokmuş gibi görünsede onlar heryerde , en azından insanlara müşterinmiş gibi bakabilirsin .

Cesur ol ve onlara git ve konuş ,ürününü onlarla konuşma konusunda endişelenme .Hergün ,müşterilerin ne istedikleri veya istemedikleri konularında sana söyleyecekleri her şey büyük bir şanstır.

Genelde ilk 5 – 10 arası potansiyel müşterinin bana söyledikleri ,o güne kadar kendi kendime düşünemediğim bir çok şeyi bana öğretir.Bazen müşteriler aynı hikayeyi söyler gibi görünür.Bunun anlamı , ‘’ sen müşterilerin ihtiyaçları ,değerleri ve fikirleriyle uyuşan çok iyi bir fikre sahipsin veya soru işaretleri oluşuyorsa fazla yaratıcı olamamışsın demektir. ‘’

Müşterilerle konuşmak fikrinin tutarlılığını test etme şansı verir.Bunun saçma olduğunu düşünme ,çoğu insan bundan hoşlanır.Böylece gerçeklerden yararlanarak ürününü daha pozitif yollara döndürebilirsin.

Şöyle düşün ;

Birisi sana geldi ve önemsediği bir fikrini söyledi ,onu bozup hayal kırıklığına uğratırmısın ?

O zaman , parayı yatırmadan önce müşteri ihtiyaçlarını hatırlamak gerçekten ilgi uyandırır.

Hiç yorum yok: