7 Aralık 2007 Cuma

Potansiyel Müşterileriniz Dışındaki Müşterilere Odaklanın

Fikir Doğuşu - 1000ideas ( 7 )


Pazarda yalnızca bilinen müşterilere odaklanmak oldukça doğaldır.

Yinede keşfedilmemiş müşteriler içinde büyük potansiyel olabilir.Müşteri olarak görmediğiniz insanların neden müşteriniz olmadığını keşfedin ve onları müşteriniz haline getirebilecek fikirlere ulaşmaya çalışın .

Blue ocean strategy kitabında golf klubüyle ilgili bir örnek var .

Bir çok insan golf oynamaz .Neden ?

Bir şirket şöyle düşünebilir ;

İnsanlar topu hedefe isabet ettirmenin çok zor olduğunu düşünür. O zaman hedefteki çukurları büyütelim ve yeni bir Pazar açılsın .Bu düşünce müşteri olmayanlardan potansiyel Pazar oluşturmaktır.

Sizin ürününüzle ilgili bazı insanların neden müşteriniz olamayacağını düşünün ,müşteriniz olmayanları müşteriniz yapabilecek çözümlere ulaşın .

Hiç yorum yok: