29 Kasım 2011 Salı

Girişimcilikte Bir Başarı Ve Başarısızlık Hikayesi

Üniversitenin ilkel chatroom ‘unda karşılaşan üç genç iş potansiyelinin farkına vardı ve bir internet servis sağlayıcı satın alarak 94 ‘te yazılım şirketlerini kurdular .

Başarıları erken geldi .

Birkaç ay sonra ilk web sosyal medya siteleri theglobe ‘ i hayata geçirdiler ve ilk ay kırkdörtbin ziyaretçi sitelerine uğradı . Sitenin ilk yılı sonunda onyedi çalışana ulaşmışlardı .

97 yılında bir yatırım firmasından yirmi milyon dolarlık fon sağladılar . Artık 23 yaşındayken yüzbin dolar üstü maaşları ve hisse satışından beşyüzerbin dolarları vardı

98 ‘de halka açılma kararı aldılar .Hisse fiyatları 9 dolardan ilk işlemde 87 dolara fırladı , 97 dolara kadar yükseldi ve 63 dolardan kapandı . Şirketin piyasa değeri 840 milyon dolara yükselmişti .

90 ‘ların sonunda birkaç şirket satın alarak internet oyun pazarına girdiler .

Bir süre sonra düşüş başladı .

Çok genç yaşta başarıyı yakalamaları medyanın ilgisini çekti . Gece hayatında da fazlasıyla görünmeye başladılar .

2001 ‘de internet dünyasındaki balonun patlamasıyla hisse değerleri 97 dolardan on sente , şirket değeri dört milyon dolara geriledi . Çalışanların yarısı işten çıkartıldı .

Şirket ikibinsekizin ilk üç ayında 544.000 , ikibindokuzun ilk üç ayında sıfır dolar gelir elde etti .

kaynak:wikipedia

21 Kasım 2011 Pazartesi

İş Görüşmesinde Ne Sormalı

Bir iş görüşmesine gittiğinizde bir çok soru sorabilirsiniz . Aşağıdakiler ise o işte mutlu olup olmamanız konusunda size fikirler verebilir .

Önerdiğiniz işle ilgili öncelikler ve beklentileriniz nelerdir ?

İşe alınacağınız unvan size iş tanımıyla ilgili bir şey söylemez . Bu konuda görüşme yaptığınız veya o pozisyonda sizden önce çalışanlardan bilgi alın .

Benden önceki çalışan ne kadar süredir o pozisyondaydı ve neden işten ayrıldı ?


Genelde görüşme yaptığınız kişiler bu soruyu cevaplar . Sizden önceki iki çalışan kısa süre sonra ayrıldıysa veya kovulduysa sizinde çalışma süreniz uzun olmayabilir .

Şirketin yönetim tarzı nasıldır ? Çalışanlarınız için neyi en iyi yaptığınızı düşünüyorsunuz ?

Yöneticiler size yol gösterip destek olabilir mi ? Yoksa azarlayıp küçültücü davranışlarda mı bulunurlar .

Hangi tarz çalışanlar şirketinizde başarılı kabul edilir ?

İşkolikler mi ? Girişimciler mi ? Ekip çalışması örnekleri var mı ?

Siz ne kadar süredir burada çalışıyorsunuz ? Neden buradasınız ?

Bu soru şirketin bölümlerindeki insanların şirketleriyle ilgili düşünceleri sayesinde fikir sahibi olmanızı kolaylaştırır .

Sizinle mülakat yapan kişinin vücut dili ve mimiklerine dikkat edin .

Görüşmede rahat mı ?
Size mi , yoksa sizinle mi konuşuyor ?
Sorularınızı hızla geçiştirmeye mi , cevaplamaya mı çalışıyor ?


Bunların hepsi iş görüşmenizde elde edebileceğiniz şirketle ilgili önemli noktalar .

kaynak:badbossology

11 Kasım 2011 Cuma

Pazarın Bölümlendirmesinin Avantajları Nelerdir

Pazarın bölümlere ayrılması şirketlerin kar marjlarını yükseltebilmesi dolayısıyla pazar paylarını genişletebilmeleri için önemli araçlardan biridir .

Pazarlar büyümediğinde , küçüldüğünde , farklılaştığında bu konu ayakta kalmak veya işlerin kötüye gitmesi arasındaki tercihi de ortaya çıkartır .

Pazar bölümlenmesi , firmaları rakiplerinden farklılaştırabilmek ,için müşterilerin davranış biçimlerine göre ayrılmasıdır . Başarılı olunursa , anlamı daha yüksek gelir ve Pazar payıdır .

Ne olduğunu anlamaya çalışırsak ;

Firma içinde yöneticiler ve anahtar çalışanları , dışında müşterileri göz önüne alarak hedefle ilgili resmi oluşturmak . Firmanın güçlü , zayıf yönlerinin , fırsatların , risklerin ortaya konulması .

Vizyonu olan çalışanlardan gruplar oluşturarak firmanın özellikleri veya farklılıkları ile eşleşebilecek pazar fırsatları konusunda fikir tartışmaları yapmak .

Pazar bölümlerinin özellikleriyle hedefleri birleştirmek . Müşterilerin özelliklerine göre belirli stratejiler geliştirmek .

Örneğin Apple Ceo ‘su S. Jobs bir pazarı bölümlendirme ustasıdır . 80 ‘li yıllarda ürünü Mac ile grafik dizaynı , eğitim ve yayıncılık konularını hedeflemiştir . 90 ‘ larda , kullanım kolaylığı ve internet bağlantısı , eşsiz dizaynı eklemiştir . Iphone stratejiside benzerdir .

Volkswagen ilk sıçramasını eşsiz dizaynlı kaplumbağa otomobillerle yapmıştır .

Dell ise direkt satış özellikleriyle fark yaratmıştır .

BMW , Harley Davidson , Dr. Pepper ve diğerleri olarak pazar bölümlemesinde başarılı firmalar uzar gider .

kaynak:bnet