12 Ekim 2008 Pazar

Girişimciler Bir Değer Yaratmaya Konsantre Olmalı

Bir iş yaratmayı düşünmek yerine girişimciler problemleri çözme yoluyla bir değer yaratmaya konsantre olmalı.

Yeni iş çözümleri konusundaki enerjimin yarısını problemleri keşfetmeye harcarım.

Örneğin gazino işinde karın % 85 ‘i kollu makinelerden sağlanır.Gazinolarsa bu makinelerden hep daha fazlasını isterler.

Oysa gerçek problem düşünülenden farklıdır.Klasik yaklaşıma göre müşteriler makine başında daha fazla süre harcamalıdır.Fakat bu yanlış bir sorudur. Çünkü onlar en fazla paraları bitene kadar oynarlar.

Diğer bir soru ise oyuncuların 50 doları varsa fazlasını nasıl oynayacakları ile ilgilidir.Bu sorunun cevabı ‘’ Paranı geri al ‘’ butonu ile ilgilidir.Bu butona basınca ekranda telefon aracılığıyla makineye 50 dolar aktarılabileceği söylenir.Bu yöntemle ilave para makineye gelir.

Problemleri çözebilmek için girişimcilerin modern teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmaları da bir gerekliliktir.

Örnekte gazino imkanlarıyla teknolojinin birleştirilmesi bir çözümü ortaya çıkarmıştı .

Etrafınıza bu şekilde baktığınızda araçlar çözümleri , çözümler değerleri ,değerlerse işi tanımlar.

kaynak:hbs

3 yorum:

hülyakonar dedi ki...

gerçek problemin düşünülenden farklı olması yani kişilerin en fazla paraları bitene kadar oyun oynaması yaklaşımı ilginç geldi.
ve düşününce gerçekten de öyle olduğunu görebiliyorsunuz....

büyük düşünmek değil "geniş,enine boyuna" düşünmek gerekli ...

güzel bir yazı herzamanki gibi dr.firma.

teşekkürler,sevgiler.

orpen dedi ki...

Bir işim olmasına rağmen yirmi yılı aşkın bir süredir ilginç yaratıcı yeni iş fikirlerini takip etmeye çalışırım.O dönemde ekonomi dergileri yeni yeni popüler olmaya başlamıştı ve her hafta ilginç işleri tanıtıyorlardı.Yıllar geçtikçe gördüm ki tanıttıkları işler aynı olmasına rağmen yıllar içerisinde tiraj arttırıcı parlak cümlelerle değişik bir pazarlama taktiği izleniyordu. Bir anlamda umut tacirliği yapılıyordu.Bu esnada dergilerin çarkları çevriliyordu. Şimdi yıllardır haftalık ekonomi dergisi almıyorum.
Girişimcilik konusunda başarılı olmak için gözlem iyi bir anahtar.

Dr.Firma dedi ki...

Hülya hn ;

Yenilikler konusunda da insanlar çoğunlukla kapsamlı düşünmekten sıkılıyor.

Belki de doğasında olan bir şey

Böyle olunca dünya ,konular hakkında düşünen az sayıda insanın buluşlarıyla yetinmek zorunda kalıyor.

Diğer bir konu ise düşünmeninde bilimsel yöntemlerinin olması.Bu yapılmazsa dönüp dolaşıp aynı yere geliniyor.

Orpen ;

Belirttiğiniz gibi bazı dergilerde yer alan bu tür haberler girişimciliği değil satışları arttırmaya yönelik.

İhtiyaçları ,çevreyi gözlemleyip düşünce tekniklerininde desteğini alarak başarı sağlayabilecek yeni fikirlere ulaşılabilir.