
Bir çok firma ürününü müşteriye satmak konusuna konsantre olur .
Müşterinin eline geçtikten sonrası ile ilgilenmez .
Oysa müşteri bağlılığını ortaya çıkaran , ihtiyacını karşılaması , eksiklerinin olması veya hayal kırıklığı yaratmasıdır .
Satış sonrasına verilen önem firmalara ürünün , sorunlarının giderilmesi , farklı ihtiyaçları fark ederek yeni ürünler geliştirilmesi şansını verirken , müşteriye verilen değerin hissettirilmesi , tekrar ve tekrar alışverişe neden olur .
Örneğin bir restoran ‘ a yemeğe gittiğinizde gösterilen güler yüz olumlu bir etki sağlasa da , yemeklerden memnun kalınıp kalınmadığı , servisin tatmin edici olup olmadığı soruları genelde sorulmaz .
Müşterinin restoran tercihinde en önemli konular ise ödediği hesabın karşılığına uygun bir yemek ve hizmet kalitesidir .
Güler yüzlü çalışanları olsa da , yemekleri beğenilmeyen , kötü servisli bir restorana insanlar kolay kolay ikinci defa gitmeyi tercih etmez .
Restoran örneği , bir buzdolabı , salon takımı , şekerleme , elbise veya başka bir ürün aldığınızda da müşteri sadakati konusunda karşınıza çıkar .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder