
Müşteri ihtiyaçlarına yenilikçi çözümler bulun
Bir ihtiyaç için tasarladığınız ürün sorunu gidermezse veya çözümün fiyatı yüksekse fazla anlamı olmaz ve riskler ortaya çıkar .Olumsuz risk , herkesin satın alabileceği çözümü bulduğunuzu veya daha ucuza ürettiğinizi sanmanızdır .
İhtiyacı çözen bir sonraki ürününün daha iyi ve ucuz olmasını planla
Bir çok şirket bu hatayı yapar . Piyasada ürün iyi satıyorsa modasının geçme riski yüksektir. Birisi ürününüzün daha gelişmişini pazara sunarsa şansınızı kaybedersiniz .
Dinamik ürün hattınız olsun
Etkileyici ürününüzün devamı gelmezse rakipler sizi geçer , stratejik riskler almak gerekebilir .
Yeni iş modellerini araştır
İnsiyatif kullanarak yeni iş modelleri geliştirmek olumlu bir risk iken , eskiyen ürünün fiyatını sürekli indirmek olumsuz bir risktir .
Pazarlamaya para ayır
Bir çok iş planının yaptığı gibi yalnızca sosyal medya ve ağızdan ağza pazarlamayı göz önüne almak olumsuz bir risk . Uygun medyayı bulmak önemli . Getiriye sağlayacak yatırımlar yap .
Ekibini en iyilerden oluştur
İyi çalışanlar pahalı ve bulması zordur .Girişimin başlangıcında bu stratejik bir risktir . Bu riski düşürmek için ucuz veya aile üyelerinden ekibi oluşturmak ise olumsuz bir risktir .
Daha az bütçeyle daha fazla sorun çöz
Buradaki olumsuz risk, problemleri para harcayarak çözmektir .
Tahminlerinde iddialı ol
Bir çok yatırımcı konservatif girişimcilerden riski azaltmak için tahminlerin düşük tutulduğunu duyar . Böylece fonlamazlar veya performanslar düşük olur . Stratejik tahminler , fırsatlarla güçlük dengesini kurarlar .
Takip etme yönet
Eskiden takip etmek daha az riskli olsa da bu gün değil
Riski de yönetmelisin
Rekabet ortamında stratejik riskler insiyatifi elde tutarak ölçülmeli , yönetilmeli . Yapmazsanız olumsuz riskler ortaya çıkmaya başlar .
Stratejik insiyatif i ele almak yerine olumsuz risklere ne kadar süre harcıyorsunuz . % 50’den fazlaysa işiniz risk altında.
kaynak:businesinsider
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder