
Varsayım
Durgunluk dönemlerinde bazı rakipler reklam harcamalarını geri çekerler .
Taktik
Ürününüzün müşteri problemlerinin çözümünü nasıl kolaylaştırdığını göstermek için iletişimi arttırın .
Durgunluk dönemlerinde şirketler fiyatlarını düşürmeye başladığında reklam bütçeleri genelde sıkıntı olmaya başlar .
İletişimin arttırılacağı bir dönem varsa , o durgunluk dönemidir .
1989 – 1991 durgunluğunda reklam harcamalarını arttıran Pizza Hut ve Taco satışlarını % 61 ve % 40 yükseltirken , harcamalarını düşüren Mcdonalds ‘ın satışları % 28 düşmüştü .
Böyle dönemlerde harcamaları arttırarak şık görünmek ve müşterilere doğru mesajlar vermek hiçte kolay değildir .
Bir kredi kartı firması ‘’ Kartımı kullan ve unutamayacağın bir tatil kazan ‘’ sloganını kullanmıştı . Verilen mesaj ‘’Bizim kartımız en fazla parayı sana iade eder ‘ idi .
Böyle dönemlerde reklamlarla verilen mesajlar müşterilerin endişeleri üzerinde ters etkiler yaratabilmeli .
kaynak:bnet
2 yorum:
size nasıl ulaşabiliriz? iyifirma ve bu blogunuzdaki yazıları sitemizde yayınlamak istiyoruz. www.girisimciyim.org
Yazıları kaynak belirterek yayınlayabilirsiniz .
Başarılar ...
Yorum Gönder