27 Mayıs 2010 Perşembe

Belirsizlikler İş Fırsatlarını Ortaya Çıkartır

Ayakta kalabilmek , bir çok yöneticinin finansal kriz dönemlerinde öncelikli stratejisidir.

Sağduyulu insanlar büyük belirsizlik dönemlerindeki finansal ve pazarların görünümündeki değişikliklerin anlamının farkındadır.

Neredeyse her gün değişiklik olan ortamlar ise stratejik kazançlar için uygundur.


Asya Coca colanın yöneticisi Daft 1997 yılında bu durumun farkındaydı . Yatırımların kararsızlığa dönmesi ve artan develuasyonlar bir fırtınanın işaretini veriyordu.

Panik ortamı yayılırken ekibi ile yaptığı toplantılarda ortamda görülen yeni büyüme fırsatlarını masaya getirdi.Sonrasında şirket ikinci dünya savaşı sonrasındaki en büyük başarısını gerçekleştirdi.

- Satın alma fırsatlarına konsantre oldu.

- Bir kaç yıl sonra Güney Koredeki en büyük şişeleme tesisini satın aldı.

- Küçük perakende satış yerlerinde gelişim gösterdi. Çin ,Japonya dada benzer işler yaptı.

- Ülkeler çapında planlanmış pazarlama bakışını ,bölgesel stratejilere dönüştürdü ve yerel kahve ve çay markaları satın aldı.

- Alüminyum ,kahve ve pet şişe alım koşullarını yeniden düzenledi.

Bu şekildeki avantajları yalnızca dünya firmaları yaşamamakta.

Asya krizinin başlangıcında Güney Koreli HCB devlet kontrolünde orta ölçekli , ev kredileri veren bir bankaydı.Piyasa değeri ise 250 milyon dolardı.

Cesur Ceo ‘su Kim ile çalışanlarına organizasyon ,strateji ve performans kültüründeki değişikliklerle krizde değişimin önemini kabul ettirdi.2001 yılında başka bir banka ile birleşmenin yolunu açtı.Birleşme öncesindeki değeri ise 2.1 milyar dolara ulaşmıştı.

Bir diğer örnekse 90 ‘ların başındaki Rusyadaki değişimi şansa dönüştüren Roust .

Tüketim ürünleri dağıtıcısı olan firma zora düşen bankaları düşük fiyatla alma olasılığını görmüştü.Fakat parası yeterli gelmedi.Altı ay sonra sağlam bir iş planı yaptı ve işe almak için diğer bankaların üst düzey yöneticilerine götürerek şu an önde gelen tüketici kredisi bankalarından RSB ‘yi kurdu.

Örnekler belirsizliklerin yeni görünümler çıkardığını ortaya koymakta.

kaynak:accessmylibrary

24 Mayıs 2010 Pazartesi

Ekonomik Durgunlukta İş Yapma Yöntemleri

Durgunluk işaretlerinin göründüğü bir dönemde şirketler bazı şeyler yapabilirler.

Pazarlama bütçelerini kısmak yerine bu ortamda müşterilerin neler isteyebileceğini tanımlayıp uygun cevapların üretilmesi önem kazanır.

Müşteriler artık daha fazla araştırmakta ve satın almada isteksiz.Alımlarını ertelemekte veya daha az almakta.

Ekonominin zor dönemlerinde insanlar evde daha uzun süreler kalırlar. Konu dikkate değerdir.

Ürün çeşitlerinizi gözden geçirin.Çok özel ürünlerden daha fazla çok özellikli ürünleri düşünün.

Satıcıları destekleyin.Belirsiz dönemlerde kimse fazla stok tutmak istemez.

Fiyatlama stratejinizi gözden geçirin . Müşteriler çevrelerindeki en iyi teklifleri değerlendirmek isterler.

Örneğin daha küçük paketler ve düşük fiyatlar.

Şirketler pazar payı konusunda bir rekabet içindedir ve bazı şartlarda ayakta kalırlar. Maliyet yapısının farkında olmak fiyat promosyonlarında hareket alanını genişletir.

Şirket değerlerini gözden geçirin.Ceo ‘lar müşteri ve çalışanları için daha fazla süre harcamalı.

Başarılı şirketler böyle dönemlerde pazarlama stratejilerinden vazgeçmeyip , stratejilerini pazara uydururlar.

kaynak:hbs

20 Mayıs 2010 Perşembe

Girişimciler Ne Zaman Tavsiyelere Kulak Vermeli

Girişimciler bir çok zaman tavsiye yağmuru altında kalırlar . Bunların bazıları yarar sağlayabileceği gibi bazıları ise yararsız kalırlar .

Geçmişten gelen olumsuz girişimcilik yorumlarına bir göz atalım .


İnsanların evlerine bilgisayar alması için bir neden göremiyorum . K.Olson , Digital Eq. , 1977

Yaptıkları müzik çıkış yapabilecek gibi görünmüyor . Beatles için , Decca Plak yöneticisi, 1962 .

At varken otomobil yalnızca bir yenilik olacak . Ford’a otomobile yatırım yapmasını tavsiye etmeyen bir banka yetkilisi . 1903

Amerikanın telefona ihtiyacı olsa da bizim görünmüyor . Çünkü çok sayıda postacımız var . İngiliz Posta Şirketi yöneticisi . 1878

Fotokopi makinesı için dünyadaki talep en fazla 5000 adet olabilir . Sektördeki birçok yöneticinin düşüncesi . 1959

kaynak:readwriteweb

17 Mayıs 2010 Pazartesi

Çalışanlar Liderlere Nasıl Bakarlar

Anlaşılmaz sözler ,anlamsız tartışmalar ,işe yaramaz teoriler liderlik kavramını çevreleyen büyük bir bulut gibidir.

Bu nedir ? , kim yapmıştır ? Daha iyi nasıl yapılabilir ?

Yeni terfi etmişseniz veya bir ekip sorumluluğunu ilk kez alacaksanız gerçekte liderlikle ilgili birkaç şeye ihtiyaç duyarsınız.

Terfi ettiyseniz ve ekibin performansından kendinizi sorumlu hissettiğinizde lider olmaya başlarsınız.Bir şeyler sihirli bir şekilde değişmeyecek ,gerçekte bir yıl kadar sonra yeni rolünüze alışmış olacaksınız.

Lidersiniz çünkü ekibiniz size öyle davranacak.

Bu konuma geldiğinizde bireysel bazı yetenekleriniz aşağıya doğru gidecek.Yalnızca daha fazla çalışmaya karar veya performans geliştirmeye ağırlık vereceksiniz. Grubun performansından sorumluluğunuz onlarında kaderini belirleyecek.

Yeterince etkilenecek veya etkilenmeyecekler.

Söylediklerinize dikkatlerini verecekler ve yapacaklar.Davranışlarını ona göre ayarlayacaklar.

Sonuçta belirlenen amaca ulaşmak için çaba harcayacaklar.

Amaca ulaşmak liderliğin bir bölümüdür . Diğeri insanların dikkatini çekebilmektir.

Dikkatlerini çekmeden kısa vadede iyi sonuçlar alınabilse de bireysel ve şirket amaçları için uzun vadede ekip çalışması olmadan bu mümkün olmaz.
Günün sonunda liderliğinizi iki kritere dayanarak ölçebilirsiniz.

İşimizi bitirdik mi ?

Ekibimiz bu gün dünden daha iyi mi ?


kaynak:ezinearticles

13 Mayıs 2010 Perşembe

İş Fikriniz Ne Kadar Orijinal ?

Çoğu insanın aynı fikirde olduğu bir konu , tecrübelerin geçmişe göre şekillendiğidir .

Yeni bir fikre ulaştığınızda çoğu zaman onun , uzaktan veya yakından varolan bir fikir üzerinde şekillendiğini görürsünüz .

Bu durumda yeni veya yenilikçilik nedir ?

Müşteriye özel bir elbise yaptığınızda kendilerini özel hissederler . Ürün veya hizmet onlar için özel şekillenmişte olabilir .

Çocukluk dönemi gibi zihni temizlemek ve tuğlaları bir kenara koymak büyük cesaret gerektirir .

Bu sayede ise müşteriler için orijinal fikirler geliştirilebilir .

kaynak:bloggertone

10 Mayıs 2010 Pazartesi

İşinizle İlgili Ne Biliyorsunuz ?

Birileri karlı olduğunu söyledi diye işlerin üzerine atlamayın .

İşe başlarken tecrübeli olmak önemli avantajlar sağlar .

Sektörle ilgili bilginizi , yetenek ve tecrübelerinizi , çevrenizi başarı için kullanabilirsiniz .

Örneğin ;


Steve on yıl boyunca çeşitli inşaat firmalarında çalışmıştı . Önce marangozluk , sonrasında proje yöneticiliği yaptı . Ev tadilatı konusunda kendi işini yapmaya karar verdi .

Sektörü iyice öğrenmiş , işyerini nerede açması gerektiği , malzemeleri nereden alabileceği , maliyetlerin ne olabileceği konusunda fikir sahibiydi .

Leo fidan ve bahçe malzemeleri satışında bir fırsat olduğunu düşündü . Tecrübesi olmasa da insanları ikna yeteneği olduğu fikrindeydi . Bu işin iki yıl içindeki ona maliyeti otuzbin dolar olmuştu .

Neden başarısız olmuştu ? Aceleyle işe başlamış , bitkiler hakkında bilgisi olmadığı gibi öğrenme konusunda da yeterince istekli davranmamıştı .

Klasik bir hata yapmıştı .

Leo , Steve kadar şanslı değildi .

Yapmak istediğiniz işle ilgili yeterli bilginiz yoksa , olması için süre harcadıktan sonra başlayın .

kaynak:startupjunkies

6 Mayıs 2010 Perşembe

Patlamış Mısır Soslarımız Çok Begeniliyor

Genç Girişimciler

Brian Taylor

Kernel Season's


Üniversitede okurken akşamları arkadaşlarına değişik soslarla patlamış mısır yapan Brian , onların lezzet konusunda kendisine tam not verdiğini belirtiyor .

Daha sonra lezzet uzmanlarından oluşan insanlarla kontak kurarak ondört çeşit tamamen doğal çeşni ortaya çıkardı .

İstediği lezzetlere ulaşabilmek için iki tılın üzerinde süre harcadı .

Artık yirmisekiz yaşında ve on çalışanıyla yıllık 5 milyon satış yapan bir firması bulunuyor .


kaynak:Kernel Season's

3 Mayıs 2010 Pazartesi

Yeni Bir İş Kurarken Neleri Yanlış Yaparsınız ?

Girişimcilerin başarı veya başarısızlıklardan çıkaracağı derslerden daha önemli olan boşa vakit harcayıp harcamadıklarıdır .

Başarılı bir iş başlangıcı yapabilmek için kaç farklı şeyin yolunda gitmesi gerekir ?

En önemlisi yapılacak işle ilgili soru işaretlerinin erken farkına varmaktır .

Bir örnek verirsek ;


Tüketici pazarına yeni teknolojiye sahip bir ürün sunmayı umut eden firma bize danışmıştı .

İki ayrı bölümden oluşan teknolojileri test aşamasında ve potansiyel müşterilerde başarısız olmuştu .

Diğer yandan maliyetlerin düşürülmesi için üretimin Çinde yapılması ve bazı parçaların gelince montesi gerekiyordu .

Uzun hikayeyi kısaltmak için müşterilerden yatırımcılara kadar herkes yeni bir işe başlanırken yanlış giden şeyleri görmeli , ürünlerin o haliyle müşterilerden ilgi görmeyebileceği ihtimalini göz ardı etmemeli .

kaynak:startupjunkies