Bir çok müşteri dünyada yeni ürünlerin pazara girmesini bekliyor .
Küçük girişimciler içinse büyük rakiplere karşı kazanabilmenin yolu , rekabetin yüksek olmadığı pazarlara , benzersiz ürünler sunmaktır .
Küçük işletmeler için daha az riskli olan bu yöntem pazarlarda başarı şansını arttırır .
Evler için dekorlar yerine duvar çerçevesi satmak , baharat yerine soslar satmak , klasik çocuk elbisesi yerine özellikli elbiseler satmak müşterilerin alışverişlerde size öncelik vermesine neden olabilir .
Burada anahtar kelime konsantre olmaktır . Bulacağınız ürün müşterilerin gözünde çok çekici olana kadar .
Müşterilerin her ihtiyacını karşılayamazsınız .
Yüksek talebi olan bir pazarın küçük fakat karlı bir bölümünü belirleyin ve bu konuda en iyi ürün , hizmeti veren siz olun .
Pazarınıza uygun müşteriler belirleyin ve çözümlerinizle ilgili görüşlerini alın . Başarılı bir pazarlama stratejisinde bilgi önemli bir anahtardır . Ürünü piyasaya sürmeden önce potansiyel müşterilere fiyatı , rakip ürünlere göre avantajları ve dezavantajları konusunda fikirlerini sorun .
Müşterileriniz yüksek kaliteli , uygun fiyatlı , güvenilir , ikna edici özellikleri olan ürünler mi istiyor ? Ürün özelliklerinizin potansiyel müşteriler de yarattığı değerin ne olduğunu araştırın .
Hiçbir sektörün veya işin sizi bekleyen altın madeni olmadığını aklınızdan çıkarmayın .
Başarılı olmak için en çok gerekli olan , pazarın bölümlerini tanımlamak ve bir bölümünde görülen yerine getirilememiş ihtiyaçları belirleyip doldurmaktır .
kaynak:powerhomebiz
'' İŞİNİ KUR , BÜYÜT ,SAT '' İŞ FİKİRLERİ ,GİRİŞİM SERMAYESİ FİKİRLERİ,İŞ FİKRİ ÜRETME YOLLARI ,GİRİŞİM FİKİRLERİ,YATIRIM FİKİRLERİ ,GİRİŞİM ,GİRİŞİMCİLER NELER YAPMALI ,YENİ İŞ FİKİRLERİNE ULAŞMA TEKNİKLERİ ,GİRİŞİMCİ DESTEK , YATIRIMA DÖNÜŞEBİLİR FİKİRLER HAKKINDA HER ŞEY
28 Eylül 2009 Pazartesi
14 Eylül 2009 Pazartesi
İş Yaparken Fark Yaratmak İçin Neler Yapabilirim
Tatilde mağazaların bulunduğu bir caddede dolaşırken şapka almaya karar verdim . Bir modeli beğendim ve bir çok mağazanın aynı modeli sattığını gördüm . Hepsine fiyatları sormaya başladım .
Her yerde 5 liraya satılan modeli bir satıcı 4 liraya verebileceğini , biraz pazarlıktan sonra iki tanesini 5 liraya satabileceğini belirtti .
Büyük şehirlerde 10 – 15 liranın altına zor bulabileceğim modelden arkadaşlarımla birlikte dört tane aldık .
Satıcının büyük bir indirim yapması ilginç geldi . Neden bu kadar fiyat indirdiğini sorduğumda şu cevabı verdi ;
Gördüğün cadde üzerinde 20 tane şapka satan yer var ve hepsi de aynı modelleri satıyor .
Müşterilerin çoğu da senin gibi dolaşıp pazarlık yapıyor . Üründe fark olmadığından dolayı bizler de fiyatı indiriyoruz .
Caddeyi incelediğimde bunu gördüm ve artık konsepti değiştirdim , gördüğün gibi farklı ürünler satmaya başladım .
Şu an caddeyi dikkatli incelersen benim sattığım ürünlere rastlayamazsın .
O şapkalardan ise elimde biraz kaldığı için sana çok ucuza verdim .
Mağazasına kendisinin pazarı incelediği gözle baktığımda gerçekten de bir tatilde talebi olabilecek ve başka mağazada bulunmayan ürünler satılıyordu .
Yaptığım bu alışveriş , iş hayatında pazara bakmakla görmek arasındaki önemli farkı göstermesi konusunda güzel bir örnek olmuştu .
Pazara konsantre olamamış diğer 19 şapka satıcısının ise yoğun rekabet yaşanan caddede müşterilerin istediği fiyatlara ürünlerini satmak dışında çareleri görünmüyordu .
Her yerde 5 liraya satılan modeli bir satıcı 4 liraya verebileceğini , biraz pazarlıktan sonra iki tanesini 5 liraya satabileceğini belirtti .
Büyük şehirlerde 10 – 15 liranın altına zor bulabileceğim modelden arkadaşlarımla birlikte dört tane aldık .
Satıcının büyük bir indirim yapması ilginç geldi . Neden bu kadar fiyat indirdiğini sorduğumda şu cevabı verdi ;
Gördüğün cadde üzerinde 20 tane şapka satan yer var ve hepsi de aynı modelleri satıyor .
Müşterilerin çoğu da senin gibi dolaşıp pazarlık yapıyor . Üründe fark olmadığından dolayı bizler de fiyatı indiriyoruz .
Caddeyi incelediğimde bunu gördüm ve artık konsepti değiştirdim , gördüğün gibi farklı ürünler satmaya başladım .
Şu an caddeyi dikkatli incelersen benim sattığım ürünlere rastlayamazsın .
O şapkalardan ise elimde biraz kaldığı için sana çok ucuza verdim .
Mağazasına kendisinin pazarı incelediği gözle baktığımda gerçekten de bir tatilde talebi olabilecek ve başka mağazada bulunmayan ürünler satılıyordu .
Yaptığım bu alışveriş , iş hayatında pazara bakmakla görmek arasındaki önemli farkı göstermesi konusunda güzel bir örnek olmuştu .
Pazara konsantre olamamış diğer 19 şapka satıcısının ise yoğun rekabet yaşanan caddede müşterilerin istediği fiyatlara ürünlerini satmak dışında çareleri görünmüyordu .
10 Eylül 2009 Perşembe
Eylul Ayının Iş Fikri
KOBI ' lere Tanıtım ve Reklam İçin İnternet Videosu Hazırlanması , Sizce Cazip Bir Iş Fikri Olabilir mi ? Sorulu Ankete 15 kişi katıldı .
9 kişi ( % 60 ) Evet ,
6 kişi ( % 40 ) Hayır yanıtını verdi .
Fikirle İlgili Düşüncelerinizi Yorumlar Bölümünde Paylaşabilirsiniz .
9 kişi ( % 60 ) Evet ,
6 kişi ( % 40 ) Hayır yanıtını verdi .
Fikirle İlgili Düşüncelerinizi Yorumlar Bölümünde Paylaşabilirsiniz .
İş Fikriniz Netleşmeden İş Planı Yapmayın
Bir çok girişimci fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için aceleyle iş planları yaparlar .
Planı yapmadan önce fikrin iş fırsatlarına uygun olduğu konusunda ikna olunmalıdır .
İş planı işin son aşamasıdır . Girişimin tutarlı olduğu konusu netleştikten sonra dikkatli ve objektif bir çalışmayı gerektirir.
Planı yapmadan önce fikrin iş fırsatlarına uygun olduğu konusunda ikna olunmalıdır .
İş planı işin son aşamasıdır . Girişimin tutarlı olduğu konusu netleştikten sonra dikkatli ve objektif bir çalışmayı gerektirir.
7 Eylül 2009 Pazartesi
Başlangıç Girişimi İle Herhangi Bir İş Yapmak Benzermidir ?
Başlangıç girişimi nedir ?
Köşedeki kahve dükkanı mıdır ?
Yapılan her iş bir başlangıç girişimi midir ?
Bir çok başlangıç girişimi küçük olarak başlarken , yapılan her küçük iş başlangıç girişimi değildir .
Gerçek bir başlangıç girişimi , önemli başarılar yakalayabilecek şekilde dizayn edilmiş , gereken özelliklere sahip bir iş başlangıcıdır .
Çoğunlukla normalden hızlı büyürler ve büyük değerlere ulaşırlar . Bunu başarmak için gerekenler ise ekip ve sermayedir .
Köşedeki kahve dükkanı genelde tercihten değil , bir iş yapma isteğinden dolayı açılır . Gelir yaratmanın birinci amaç olduğunu düşünen bir ekibi veya planı yoktur . O kahve dükkanı ülke içinde veya uluslar arası olarak yaygınlaşırsa , franchise ‘lar verirse başlangıç girişimi olarak adlandırılır .
Girişim planlamasında pazar koşulları önemle göz önünde bulundurulması gereken bir konu ise de tek etken değildir .
Dalgalı bir denizde bütün gemiler sallanır . Yalnız dikkatli girişimciler için iyi veya kötü dönemler bulunmaz .
Onların uzun dönemli planları ve bunu başarabilecek ekipleri vardır .
Düşük maliyetli iş modelleri geliştirmek , fırsatların , ürün teslim süreçlerinin , yönetim maliyetlerinin , nakit akışlarının iyi bir şekilde anlaşılmasını gerektirir .
kaynak:rediff
Köşedeki kahve dükkanı mıdır ?
Yapılan her iş bir başlangıç girişimi midir ?
Bir çok başlangıç girişimi küçük olarak başlarken , yapılan her küçük iş başlangıç girişimi değildir .
Gerçek bir başlangıç girişimi , önemli başarılar yakalayabilecek şekilde dizayn edilmiş , gereken özelliklere sahip bir iş başlangıcıdır .
Çoğunlukla normalden hızlı büyürler ve büyük değerlere ulaşırlar . Bunu başarmak için gerekenler ise ekip ve sermayedir .
Köşedeki kahve dükkanı genelde tercihten değil , bir iş yapma isteğinden dolayı açılır . Gelir yaratmanın birinci amaç olduğunu düşünen bir ekibi veya planı yoktur . O kahve dükkanı ülke içinde veya uluslar arası olarak yaygınlaşırsa , franchise ‘lar verirse başlangıç girişimi olarak adlandırılır .
Girişim planlamasında pazar koşulları önemle göz önünde bulundurulması gereken bir konu ise de tek etken değildir .
Dalgalı bir denizde bütün gemiler sallanır . Yalnız dikkatli girişimciler için iyi veya kötü dönemler bulunmaz .
Onların uzun dönemli planları ve bunu başarabilecek ekipleri vardır .
Düşük maliyetli iş modelleri geliştirmek , fırsatların , ürün teslim süreçlerinin , yönetim maliyetlerinin , nakit akışlarının iyi bir şekilde anlaşılmasını gerektirir .
kaynak:rediff
4 Eylül 2009 Cuma
İş Fikrini Hayata Geçirirken İş Planındaki Önemli Noktalar
İş konusunun potansiyelinin ne olduğunun başlangıçta düşünülmesi gereklidir .
İş başlangıcında konuya ne kadar insanın ilgi duyacağı önemli . Okuldayken bir öğretmenimiz ‘’ Siz ilgisiz olduğunuzda ben dersi anlatmaktan hoşlanmıyorum ‘’ derdi .
Girişim fikriniz fazla insanın ilgisini çekebilecek düzeyde değilse başlangıçta çöpe atmak doğru olabilir .
Her iş planı her bir iş fikri içindir ve değişen ve keşfedilen koşullara göre esnek olmalıdır .
Eninde sonunda doğacak finansman ihtiyacı tahmin edilmeli .
Girişim başlangıcında uzmanlardan yararlanma ve esnek planlama dışında da yapılması gereken bir çok şey vardır .
İş başlangıcında konuya ne kadar insanın ilgi duyacağı önemli . Okuldayken bir öğretmenimiz ‘’ Siz ilgisiz olduğunuzda ben dersi anlatmaktan hoşlanmıyorum ‘’ derdi .
Girişim fikriniz fazla insanın ilgisini çekebilecek düzeyde değilse başlangıçta çöpe atmak doğru olabilir .
Her iş planı her bir iş fikri içindir ve değişen ve keşfedilen koşullara göre esnek olmalıdır .
Eninde sonunda doğacak finansman ihtiyacı tahmin edilmeli .
Girişim başlangıcında uzmanlardan yararlanma ve esnek planlama dışında da yapılması gereken bir çok şey vardır .
2 Eylül 2009 Çarşamba
Genç Girişimciler Ne Yapmalı
Yaklaşık iki yıldır girişimcilik yapıyorum .
Geçen gün girişimciliğe istekli iki üniversite öğrencisiyle karşılaştım . Onlarla konuşmak beni mutlu etti . Çünkü o yaşlarda bende benzer duygular yaşamıştım .
Kırkbeş dakika onların fikirlerini , sorularını dinledim ve ürünlerini bu haliyle piyasaya sunarlarsa satın almayacağımı söyledim . Eğer benden bir tavsiye duymak istiyorlarsa direkt olarak söylemeliydim . Çünkü her genç girişimcinin birilerine kulak vermeye ihtiyacı var .
Tavsiyelerimi dikkatle dinlediklerini varsayalım . Onu uygularlarsa başarılarının garantisi var mı ?
Genç bir girişimci olarak ilk dönemlerde ‘’ Nasıl başarılı girişimci olunur ‘’ konusunda tonlarca kitap okudum .
İş hayatında çok başarılı insanlar vardı .
Tamam , hepsi başarılıydı ama aynı zamanda benimle aynı kulvarda ve aynı yaşlarda değillerdi .
Bu konularda yazılan makaleleri okuyarak daha fazla şeyler öğrendim .
Çünkü internette onlarla kontak kurabilme şansına sahiptim .Sordum ve samimi cevaplar aldım .
Bunu fark ettiğimde girişimcilik dünyasına önemli etkiler yaratmak için adım atmaya karar vermiştim .
kaynak:junloayza
Geçen gün girişimciliğe istekli iki üniversite öğrencisiyle karşılaştım . Onlarla konuşmak beni mutlu etti . Çünkü o yaşlarda bende benzer duygular yaşamıştım .
Kırkbeş dakika onların fikirlerini , sorularını dinledim ve ürünlerini bu haliyle piyasaya sunarlarsa satın almayacağımı söyledim . Eğer benden bir tavsiye duymak istiyorlarsa direkt olarak söylemeliydim . Çünkü her genç girişimcinin birilerine kulak vermeye ihtiyacı var .
Tavsiyelerimi dikkatle dinlediklerini varsayalım . Onu uygularlarsa başarılarının garantisi var mı ?
Genç bir girişimci olarak ilk dönemlerde ‘’ Nasıl başarılı girişimci olunur ‘’ konusunda tonlarca kitap okudum .
İş hayatında çok başarılı insanlar vardı .
Tamam , hepsi başarılıydı ama aynı zamanda benimle aynı kulvarda ve aynı yaşlarda değillerdi .
Bu konularda yazılan makaleleri okuyarak daha fazla şeyler öğrendim .
Çünkü internette onlarla kontak kurabilme şansına sahiptim .Sordum ve samimi cevaplar aldım .
Bunu fark ettiğimde girişimcilik dünyasına önemli etkiler yaratmak için adım atmaya karar vermiştim .
kaynak:junloayza
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)