28 Eylül 2009 Pazartesi

Yeni İş Yapmak İsteyenler Büyük Rakiplere Karşı Nasıl Kazanabilir

Bir çok müşteri dünyada yeni ürünlerin pazara girmesini bekliyor .

Küçük girişimciler içinse büyük rakiplere karşı kazanabilmenin yolu , rekabetin yüksek olmadığı pazarlara , benzersiz ürünler sunmaktır .


Küçük işletmeler için daha az riskli olan bu yöntem pazarlarda başarı şansını arttırır .

Evler için dekorlar yerine duvar çerçevesi satmak , baharat yerine soslar satmak , klasik çocuk elbisesi yerine özellikli elbiseler satmak müşterilerin alışverişlerde size öncelik vermesine neden olabilir .

Burada anahtar kelime konsantre olmaktır . Bulacağınız ürün müşterilerin gözünde çok çekici olana kadar .

Müşterilerin her ihtiyacını karşılayamazsınız .

Yüksek talebi olan bir pazarın küçük fakat karlı bir bölümünü belirleyin ve bu konuda en iyi ürün , hizmeti veren siz olun .

Pazarınıza uygun müşteriler belirleyin ve çözümlerinizle ilgili görüşlerini alın . Başarılı bir pazarlama stratejisinde bilgi önemli bir anahtardır . Ürünü piyasaya sürmeden önce potansiyel müşterilere fiyatı , rakip ürünlere göre avantajları ve dezavantajları konusunda fikirlerini sorun .

Müşterileriniz yüksek kaliteli , uygun fiyatlı , güvenilir , ikna edici özellikleri olan ürünler mi istiyor ? Ürün özelliklerinizin potansiyel müşteriler de yarattığı değerin ne olduğunu araştırın .

Hiçbir sektörün veya işin sizi bekleyen altın madeni olmadığını aklınızdan çıkarmayın .

Başarılı olmak için en çok gerekli olan , pazarın bölümlerini tanımlamak ve bir bölümünde görülen yerine getirilememiş ihtiyaçları belirleyip doldurmaktır .

kaynak:powerhomebiz

14 Eylül 2009 Pazartesi

İş Yaparken Fark Yaratmak İçin Neler Yapabilirim

Tatilde mağazaların bulunduğu bir caddede dolaşırken şapka almaya karar verdim . Bir modeli beğendim ve bir çok mağazanın aynı modeli sattığını gördüm . Hepsine fiyatları sormaya başladım .

Her yerde 5 liraya satılan modeli bir satıcı 4 liraya verebileceğini , biraz pazarlıktan sonra iki tanesini 5 liraya satabileceğini belirtti .

Büyük şehirlerde 10 – 15 liranın altına zor bulabileceğim modelden arkadaşlarımla birlikte dört tane aldık .

Satıcının büyük bir indirim yapması ilginç geldi . Neden bu kadar fiyat indirdiğini sorduğumda şu cevabı verdi ;

Gördüğün cadde üzerinde 20 tane şapka satan yer var ve hepsi de aynı modelleri satıyor .
Müşterilerin çoğu da senin gibi dolaşıp pazarlık yapıyor . Üründe fark olmadığından dolayı bizler de fiyatı indiriyoruz .

Caddeyi incelediğimde bunu gördüm ve artık konsepti değiştirdim , gördüğün gibi farklı ürünler satmaya başladım .

Şu an caddeyi dikkatli incelersen benim sattığım ürünlere rastlayamazsın .

O şapkalardan ise elimde biraz kaldığı için sana çok ucuza verdim .

Mağazasına kendisinin pazarı incelediği gözle baktığımda gerçekten de bir tatilde talebi olabilecek ve başka mağazada bulunmayan ürünler satılıyordu .

Yaptığım bu alışveriş , iş hayatında pazara bakmakla görmek arasındaki önemli farkı göstermesi konusunda güzel bir örnek olmuştu .

Pazara konsantre olamamış diğer 19 şapka satıcısının ise yoğun rekabet yaşanan caddede müşterilerin istediği fiyatlara ürünlerini satmak dışında çareleri görünmüyordu .

10 Eylül 2009 Perşembe

Eylul Ayının Iş Fikri

KOBI ' lere Tanıtım ve Reklam İçin İnternet Videosu Hazırlanması , Sizce Cazip Bir Iş Fikri Olabilir mi ? Sorulu Ankete 15 kişi katıldı .

9 kişi ( % 60 ) Evet ,
6 kişi ( % 40 ) Hayır yanıtını verdi .

Fikirle İlgili Düşüncelerinizi Yorumlar Bölümünde Paylaşabilirsiniz .

İş Fikriniz Netleşmeden İş Planı Yapmayın

Bir çok girişimci fikirlerini gerçeğe dönüştürmek için aceleyle iş planları yaparlar .

Planı yapmadan önce fikrin iş fırsatlarına uygun olduğu konusunda ikna olunmalıdır .

İş planı işin son aşamasıdır . Girişimin tutarlı olduğu konusu netleştikten sonra dikkatli ve objektif bir çalışmayı gerektirir.

7 Eylül 2009 Pazartesi

Başlangıç Girişimi İle Herhangi Bir İş Yapmak Benzermidir ?

Başlangıç girişimi nedir ?

Köşedeki kahve dükkanı mıdır ?

Yapılan her iş bir başlangıç girişimi midir ?

Bir çok başlangıç girişimi küçük olarak başlarken , yapılan her küçük iş başlangıç girişimi değildir .

Gerçek bir başlangıç girişimi , önemli başarılar yakalayabilecek şekilde dizayn edilmiş , gereken özelliklere sahip bir iş başlangıcıdır .

Çoğunlukla normalden hızlı büyürler ve büyük değerlere ulaşırlar . Bunu başarmak için gerekenler ise ekip ve sermayedir .


Köşedeki kahve dükkanı genelde tercihten değil , bir iş yapma isteğinden dolayı açılır . Gelir yaratmanın birinci amaç olduğunu düşünen bir ekibi veya planı yoktur . O kahve dükkanı ülke içinde veya uluslar arası olarak yaygınlaşırsa , franchise ‘lar verirse başlangıç girişimi olarak adlandırılır .

Girişim planlamasında pazar koşulları önemle göz önünde bulundurulması gereken bir konu ise de tek etken değildir .

Dalgalı bir denizde bütün gemiler sallanır . Yalnız dikkatli girişimciler için iyi veya kötü dönemler bulunmaz .

Onların uzun dönemli planları ve bunu başarabilecek ekipleri vardır .

Düşük maliyetli iş modelleri geliştirmek , fırsatların , ürün teslim süreçlerinin , yönetim maliyetlerinin , nakit akışlarının iyi bir şekilde anlaşılmasını gerektirir .


kaynak:rediff

4 Eylül 2009 Cuma

İş Fikrini Hayata Geçirirken İş Planındaki Önemli Noktalar

İş konusunun potansiyelinin ne olduğunun başlangıçta düşünülmesi gereklidir .

İş başlangıcında konuya ne kadar insanın ilgi duyacağı önemli . Okuldayken bir öğretmenimiz ‘’ Siz ilgisiz olduğunuzda ben dersi anlatmaktan hoşlanmıyorum ‘’ derdi .

Girişim fikriniz fazla insanın ilgisini çekebilecek düzeyde değilse başlangıçta çöpe atmak doğru olabilir .

Her iş planı her bir iş fikri içindir ve değişen ve keşfedilen koşullara göre esnek olmalıdır .

Eninde sonunda doğacak finansman ihtiyacı tahmin edilmeli .

Girişim başlangıcında uzmanlardan yararlanma ve esnek planlama dışında da yapılması gereken bir çok şey vardır .

2 Eylül 2009 Çarşamba

Genç Girişimciler Ne Yapmalı

Yaklaşık iki yıldır girişimcilik yapıyorum .

Geçen gün girişimciliğe istekli iki üniversite öğrencisiyle karşılaştım . Onlarla konuşmak beni mutlu etti . Çünkü o yaşlarda bende benzer duygular yaşamıştım .

Kırkbeş dakika onların fikirlerini , sorularını dinledim ve ürünlerini bu haliyle piyasaya sunarlarsa satın almayacağımı söyledim . Eğer benden bir tavsiye duymak istiyorlarsa direkt olarak söylemeliydim . Çünkü her genç girişimcinin birilerine kulak vermeye ihtiyacı var .

Tavsiyelerimi dikkatle dinlediklerini varsayalım . Onu uygularlarsa başarılarının garantisi var mı ?

Genç bir girişimci olarak ilk dönemlerde ‘’ Nasıl başarılı girişimci olunur ‘’ konusunda tonlarca kitap okudum .

İş hayatında çok başarılı insanlar vardı .

Tamam , hepsi başarılıydı ama aynı zamanda benimle aynı kulvarda ve aynı yaşlarda değillerdi .


Bu konularda yazılan makaleleri okuyarak daha fazla şeyler öğrendim .

Çünkü internette onlarla kontak kurabilme şansına sahiptim .Sordum ve samimi cevaplar aldım .

Bunu fark ettiğimde girişimcilik dünyasına önemli etkiler yaratmak için adım atmaya karar vermiştim .

kaynak:junloayza