9 Şubat 2009 Pazartesi

Girişimcilikte Herkesle Aynı Yoldan Yürürsen Aynı İstasyona Ulaşırsın

BW ,Avrupa Genç Girişimciler

Albrechtson Holdings

Therese Albrechtson


Yirmiüç yaşında . Ekonomi ve sosyal bilimler okumuş.

İki yılın üzerinde bir süredir üç farklı sektördeki firmayı ortaya çıkaran önemli bir girişimci.

Geçenlerde sattığı ilk firması savunma spreyleri ve alarm gibi ürünler satıyordu.

Bir diğeri ise İsveçte 60 mağazada takı , giyim ve çanta ürünleri satan Greyzone

2008 yılında kurduğu It firmalarına , okullara , şirketlere yönelik etkileşimli yazı tahtası firması.

‘’Başarının yolunu inşa etmek kendine inanmana , fırsatları görebilmene ve hiçbir zaman vazgeçmemene bağlıdır .

Herkesle aynı yolda yürümeyi seçersen aynı istasyona varır , aynı sonuçlara ulaşırsın ‘’ diyor.

Diğer bazı özellikleri ise ;

Kurumsal sloganı ‘’ Rekabete meydan oku ‘’

Kişisel sloganı ‘’ Yeni bir gün ,yeni fırsatlar ‘’

Güçlü yönleri ;

Sosyal yetenekleri ,mücadelecilik ,onur , rekabete meydan okumak

Zayıf yönleri ;

Hayır demede zorlanması ,riskleri her zaman görememesi

Avantajları ;

Altyapısı ,sosyal çevresi ,girişimcilik ruhu

13 yorum:

orpen dedi ki...

başarı hikayelerinde kalıplaşmış atasözü türevi yargıların payı ne kadardır?
Başarı hikayelerinde süreç spontane gelişemez mi?

Dr.Firma dedi ki...

Orpen ,

Bana göre başarı hikayelerinin başlangıcını öncelikle bir girişim yapmak istemek , araştırarak veya tesadüfe bağlı olarak farklı bir ihtiyacı görmek ,ortaya çıkarmak oluşturuyor.

Başlangıç sonrası çok bilinmeyen bulunmasından ve girişimcinin bilinmeyen tüm konularda bilgi sahibi olmasının zor olmasından dolayı uygun dış destek alınıp alınmamasına bağlı olarak iş konusunun doğruluğundan bağımsız olarak başarı geliyor veya gelemiyor.

Bu yüzden kısa süreli olabilse de , uzun sürebilecek başarı hikayelerinin kendi kendine gelişme ihtimali sıfırdan uzak görünmüyor.

Adsız dedi ki...

Hocam tüm bu hikayeleri nereden buluyorsunuz ?

Dr.Firma dedi ki...

Dünyada bu konulara ilgi duyan internet sitelerinde ,başarı hikayelerini anlatan pek çok girişimci bulunmakta.

Dr.Firma dedi ki...

Orpen

İlk sorunuza cevap olarak ;

Başarı hikayelerinde kalıplaşmış atasözü türevi yargıların payını teorik olarak yazılanların gerçek hayattaki başarıda etkisi olarak anlıyorum.

Bu pay , sitede yer alan girişimci hikayelerini ilk yazmaya başladığım günkü tahminimin çok üzerinde görünüyor.

orpen dedi ki...

başarı hikayesi denemez ama başarılı lokal bir girişimcilik olarak büyükçe bir şehirde işlek bir mahalde bir tanıdığım iş yapmayı düşünüyordu küçük yeğeni atari salonu fikrini verdi.İşyeri açıldı yaklaşık 5 sene küçük bir fabrika gibi çalıştı akabinde internet cafeler moda oldu salon cafeye dönüştürüldü ve bir atılım da bu şekilde yapıldı.Her türlü profesyonel anlayıştan uzak yıllarca işletilen bu işletme tesadüf de olsa sektör seçimi ve mekan lokasyonunun iyi olması sayesinde çok başarılı bir işletme oldu.
Özellikle bu tür işlerde mekan oldukça önemli ve kriz zamanlarında bu tür işyerlerini çok ucuza elde etmek mümkün.Normal zamanlarda paranız olsa da mekan bulmanız zor.

Dr.Firma dedi ki...

Orpen ;

Verdiğiniz örnek küçükte olsa bir başarı hikayesi gibi görünüyor ve bazı yönleri , ayakkabı sektöründe büyük bir hikaye olan zappos ile özellikle başlangıç aşaması bire bire yakın örtüşüyor.

Detaylarına baktığımızda ,

- Tanıdığınız kişi bir girişim araştırmasına başlamış ve küçük yeğeni pazardaki boşluğu görmüş . Kendiside en azından bir değerlendirme yaparak fikir üzerinde düşünmüş , bu işe başlama kararını vermiş.

- İşletme yeri için muhtemelen en uygun yer araştırması yapılmış ve merkezi bir yer seçilmiş.

- Sektöre erken giren girişimci pazarın nabzını tutabilmiş ve talepteki değişiklikleri daha erken farkederek atari salonunu internet cafeye dönüştürmüş.

Şu an cafeleri faaliyete devam ediyormu ?

Bir sonraki atılımlarını merak ediyorum.

Küçük yeğen ise şimdi büyümüştür . Her ikisinide tebrik etmek gerek.

hülyakonar dedi ki...

Dr.Firma

BU YAZININ YORUM BÖLÜMÜNDE sizinle iletişime geçmek isteyen bir arkadaşımız var.

Bilginiz olsun istedim.

Sevgiler,selamlar.

hülyakonar dedi ki...


Sitenizde yer alan girişimci hikayelerini ben sadece ticari anlamda girişimci hikayeleri olarak okumuyorum, aslında bunlar bir başarı hikayesi.Başarı da istenen sonuca ulaşmak demektir.Hedefiniz maddidir yada değildir.

Başkalarının başarı hikayelerini okuyup bizde mi öyle yapalım gibi yorumları da okuyorum.
Oysa bu paylaşılan hikayelerin amacı " bak x kişi bunu böyle yaptı, aklını kullan sende yap, başarılı ol " değil. Bana göre amaç yani enazından benim amacım ; " bak x kişi bunu yapabildi , o yaptıysa sende yaparsın , yapabilirsin,o elindeki en önemli imkanı yani aklını,azmini kullanıp hedefine ulaşmış " demek...
(NLP biliminde buna "modelleme" deniliyor.Ve çok etkili bir yöntemdir.)

Arada fark var, fakat bu farkı "farkedip" işe başlamak , hedefe doğru yol almak kolay bir şey değil elbette.Manevi güç istiyor herşeyden önce.O yüzden "amannn" deyip savuşturmak en kolayı geliyor.

Steve Jobs örneğinde olduğu gibi...Çok bilinen bir örnek olduğu için S.J.dan bahsediyorum.Pekçok kişi O'nun hayat hikayesini dinlediği zaman,hemen "ne yani bizde mi üniversiteyi bırakalım" diyor...Oysa S.J. pekçok şeyden,hatta karşılaştığı pekçok zorlukdan bahsediyor.Fakat işimize gelen kısmı yani kolay kısmı seçip negatif eleştiri yapıyoruz.Çünkü bizim toplumuzda üniversite eğitimi almak çok önemli ve bu eğitimi bırakmak bir tembellik becerememezlik göstergesi...

Üniversiteyi bitirip yıllarca bir işe girememe riskini , S.J.'un yaşadıklarından ve O'nun bana göre inkar edilemez hayat başarısından daha kıymetli görüyorlar.

Geçtiğimiz günlerde yine buna benzer bir konu konuşulurken,ortamdaki arkadaşım S.J.un ne mezunu olduğunu sordu.Amaç kendisinin x üniversitenin uluslararası ilişkiler bölümünden mezun olması fakat bahsi geçen kişinin üniversite terk olmasının gündeme getirilmesiydi.

Gülümsedim,çünkü elindeki/kullandığı cep telefonu iPHONE markaydı :)

Dr.Firma dedi ki...

Hülya hn ;

Düşüncem , iş hayatı ve dışında diğerlerine göre daha sıradışı başarıların önemli fakat küçük ayrıntılardan kaynaklandığı ortaya çıkıyor.

Bir çok insan ise bunun farkında değil veya yeterince inanmıyor , belki de önemsemiyor.

Hikayelerden yola çıkarsak , hepsi birbirinden farklı görünsede , farklı sektörlerde olsalarda , birçoğunun birbirleriyle ortak özellikleri bulunuyor.

Farklı ortak noktalardan dersler çıkarmak ise girişim başarısına katkı yapabilecek bir anahtar olabilir.

Dr.Firma dedi ki...

Hülya hn.

İletişime geçmek isteyen arkadaş bu siteye yazabilir.

Teşekkürler.

Kadın girişimcilerin az olduğunu vurguluyordunuz.

Bu hikayenin kahramanı Therese bir kadın girişimci ve güzelliğiyle top modelleri kıskandıracak nitelikte.

Arkadaşınızın telefonunun Iphone olması ise kötü bir tesadüf olmuş :)

orpen dedi ki...

Sanırım şu an cafe devam ediyordur.Şehir farkı olduğu için bilgim yok ancak bir önceki yatırımları oto komisyonculuğu idi ve zamanında 4 adet sıfır oto satıp,yıllarca uğraşıp parasını alamadıklarını ve işi bıraktıklarını biliyorum.Bir sonraki adımın tutması onlar için iyi bir tecrübe sayılır.

Dr.Firma dedi ki...

Bu durumda Einstein 'in sözünde gerçeklik payı görülüyor.

''Birisi hiç hata yapmadıysa , hiçbir zaman yeni bir şey deneyemez ''