31 Ağustos 2007 Cuma

Blogda Toplantı

Toplantılar da çok fazla gereksiz zaman harcanıyor ,gündem konular dışına taştığından genelde çok fazla zaman alıyor , çoğu zaman amaca ve sonuca ulaşmaktan bile uzaklaşılıyor.Ayrıca süre yetersizliğinde bazı görüşler açıklanmıyor ,bazen ise ast 'lar toplantı stresiyle önemli olabilecek görüşlerini açıklayamıyabiliyor.

Bizim alternatif fikrimiz ;

- Firma kendisine bir blog yapsın ,
- Katılımcılar belirlensin ve bloga kaydolarak konu ile ilgili görüşlerini açıklasınlar ,
- Sunumlarda blogda yapılsın .
- Kararlar da blogda alınıp yayınlanabilir.
- İsteniyorsa görüşlerden katılımcılar da birer copy olmak üzere karar aşamasında biraraya gelsinler ve görüşlerini son aşamaya getirip kararlarını alsınlar .

Ayrıca bu şekilde gündemle ilgili tüm görüşler ve alınan kararlar el altında birarada saklanabilir.

Vakit kaybı minimuma iner .

Daha fazla katılımla karar alınacağından toplantının verimi yükselir.

29 Ağustos 2007 Çarşamba

Yenilikçi İş Fikri Yarışması

"Genç Patronlar Yenilikçi İş Fikri Yarışması" ile içindeki girişimci ruhu ortaya çıkartabilir ve kendi işini kurma fırsatını yakalayabilirsin.

Bu yarışma sana neler kazandıracak?

Rekabet ruhu, kişisel gelişim fırsatları ve her şeyden önemlisi kendi şirketini kurma şansı

"GENÇ PATRONLAR YENİLİKÇİ İŞ FİKRİ YARIŞMASI", Eskişehir Yazılım Üssü Genç Girişimci Eğitim Merkezi’nde eğitim alacak ve proje geliştirecek olan gençlerin seçilebilmesi için ülke genelinde düzenlenen bir yarışmadır.

Yarışmanın amacı, başta üniversite öğrencileri olmak üzere genç girişimciler arasında teknolojiye ve yenilikçiliğe dayalı girişimciliği teşvik etmek ve desteklemektir.

Bu yarışma sonunda verilecek eğitim ve lojistik desteklerle, kazanan projedeki fikrin, teknoloji tabanlı yenilikçi bir işe dönüşmesi ve bu sayede nitelikli işgücüne istihdam yaratması hedeflenmektedir.

Ne zaman ?

1 Haziran - 1 Kasım 2007

Proje Ön Eleme Başvuruları

1 Aralık 2007

Proje Ön Eleme Sonuçlarının Açıklanması

1 Aralık - 15 Aralık 2007

1. Aşamada Başarılı Olan Proje Ekiplerine EYU GGEM'de İş Planı Hazırlama, Inovasyon, Girişimcilik ve Finansal Modelleme, Ürün Geliştirme, Fikri Mülkiyet Hakları ve Hukuki Boyut Eğitimleri

Detaylı bilgi için : www.gencpatronlar.org.tr/index_ic.html

23 Ağustos 2007 Perşembe

Turkcell Süper Ligde Bir Dev

Adidas , Puma , Lotto ,Umbro ,Lescon ,Nike , Diadora , Kappa

Takımların formaları genelde dünya çapında spor giyim firmalarınca hazırlanıyor. Turkcell Süper Lig 'de tek yerli marka Lescon Vestel Manisaspor ve İstanbul Büyükşehir Belediyespor 'u giydiriyor.

1992 yılında Sn.Aydın Erbay tarafından kurulan Lescon ,pazarda yabancı markalarla başarılı bir şekilde rekabet ediyor.

Firmanın hikayesini dinleyelim ;

Gelişen ekonomiler ve global hareketler ışığında Yaşar Ayakkabıcılık A.Ş. spor giyim sektörüne halı saha ayakkabıları ve krampon ile girdi. Kaliteli, hesaplı ve alternatifli modelleri ile kısa sürede tercih edilen marka oldu. Ayakkabı üretiminde son sistem ileri teknoloji ürünü makinalar kullanan Lescon ayakkabılarının dayanıklılığı ile de adından söz ettirmeyi başardı.

Başarılı çalışmaları ile spor giyim sektöründe farklılık yaratan Lescon, hızlı bir büyüme içine girdi. Yaşar Ayakkabıcılık A.Ş. büyüyen kimliğini kurumsal kimliği ile de bütünleştirdi. Lescon çatısı altında tam anlamıyla modernize olmuş sistemli bir ekip kuruldu. Spor giyim sektöründe bir “Türk Markası” adı altında spor ayakkabısı, tekstili ve aksesuarları bir arada bulunan bir marka olmadığı ve bunun böylesine geniş bir pazarda çok büyük bir eksiklik yarattığı tespit edildi. Ar-Ge çalışmalarına büyük yatırımlar yapan Lescon bu tespitler ışığında tekstil ve aksesuar pazarına girilmesi için çalışmalar yaptı. “ERBAY TEKSTİL AYAKKABI ve SPOR MALZ. SAN. ve PAZ.LTD.ŞTİ.” adı altında yeni bir şirket kurularak bu alanda çalışmalara başlanıldı.

Lescon bugün, günlük 5.000 çift ayakkabı ve 10.000 parça tekstil ürününün imalatını gerçekleştirmektedir.1.000’i aşkın çalışanıyla güçlü bir kadroya sahiptir. Spor Giyim Sektöründe yaratmış olduğu istihdamla Türk ekonomisine ve Türk insanına büyük faydalar sağlarken Türkiye’nin de Dünya Kalitesinde bir spor markası olması için büyük bir inanç ve güçle çalışmaktadır.

LESCON’UN VİZYONU

Kısa zamanda Spor Giyim sektöründe çok büyük yol alan Lescon, adını tüm dünyada duyururken etkin PR çalışmaları yaparak spora ve sporculara her zaman destek vermeye çalışmaktadır. Asıl hedef tüm dünya sporcuları için çok büyük ve donanımlı spor kompleksleri kurup, artık; bir sanayi kolu haline gelen Spor Sektörüne tam hizmet anlayışını getirmektir ve bunda da başarılı olacağımıza kuşkumuz yoktur.

LESCON’UN MİSYONU

Lescon, 1992 yılında Türkiye’nin gurur duyduğu,dünya standartlarında hizmet veren bir spor markası olmak amacıyla kurulmuştur. Hedefi daima yükselmek ve en ileri teknolojileri kullanarak dünyanın tanıdığı spor markaları arasındaki yerini almaktır.

Sn.Aydın Erbay 'ın hikayesi ;

Hayat, benim için 1955’de Nizip’te başladı. 9 kardeşin en büyük erkek çocuğuyum. Sonra bilindik hikaye; ailevi problemler, parasızlık derken orta okulu yarıda bırakıp, çalışmak üzere Bursa’ya gittim. Ama taa o günlerde, bugünlerin hayalini kurmaktaydım. Bir gün gelecekti ve çok başarılı olacaktım…

Her şeyin ötesinde, “Topun varsa oyuna alınırsın” gerçeğinin küçük yaşlardan beri farkındayım. Küçükken bir meşin topum vardı. Takım kuruyordum ve top bende olduğu için, herkes benim etrafımda oluyordu. Liderlik ruhum bu yıllardan geliyor.

Yıl 1979 , Aylardan Ekim. Askerden Nizip’e döneli 3 yıl olmuştu. Bu 3 yıl içerisinde, Nizip’te 4 tane mobilya ve halı mağazaları zinciri oluşturmuştum. Ama hedeflediğim bu değildi. Bir gün, babamla konuştum. Plastik ayakkabı işine girmek istediğimi söyledim. Babam bana: “yapacağın iş, yaptığın işten daha büyükse hiç tereddüt etme” dedi. Böylece, beni Lescon’a götürecek olan plastik ayakkabı serüveni başladı.

Ve plastik ayakkabının, hep en iyisini yaptım. Ama, marka olma arzusu ruhuma işlemişti. O yıllarda, şirketimi Yalnız Plastik diye tescil ettirmiştim. Bir gün telefon çaldı. Arayan, bir tüketici idi. Bizim önceden plastik ayakkabılarımız bir ay da parçalanıyordu, ama sizin ayakkabılarınızı 6 aydır giyiyorum daha bir şey olmadı; “Allah sizden razı olsun” dedi. Artık mutluydum. Bu beddualı dediğim işten de alnımın akı ile çıkmayı başarmıştım. Çünkü benim istediğim, yalnızca başarı değildi. Herkesin benden ve yaptığım işten memnun olması, benim için, hayalini kurduğum hedeflerden daha da önemliydi.

Bu işte başarı yakalamıştım. Artık marka yaratmayı öğrenmiştim. Ama hedefim daha büyük olmalıydı. Çünkü, Plastikte dünya markası olunamazdı. Bir dakika bile düşünmeden soluğu İstanbul da aldım. Kendime bir ortak buldum ve spor ayakkabı işine girdim.

Lescon 'un hedefleri büyük ,dünya arenasında başarılar diliyoruz.

kaynak : milliyet ,yenibiriş.com ,lescon.com.tr

22 Ağustos 2007 Çarşamba

Başarı Hikayesi '' Index Bilgisayar ''

Bilgisayar sektöründe gerçekleşmiş ve devam eden bir başarı öyküsü var.Bakalım nasıl gerçekleşmiş ,internet sitelerinde anlatmışlar .

İndeks Bilgisayar Sistemleri Mühendislik Sanayi ve Ticaret A.Ş. üç bilgisayar mühendisi ve bir makine mühendisi tarafından, 10.07.1989 tarihinde kurulmuştur.

1989 yılında Türkiye'de faaliyet gösteren Amerikan şirketlerinden biri olan 3M firması ile anlaşma yaparak, 3M manyetik ortam ürünleri distribütörlük anlaşmasına imza atmıştır. Bir yıl içinde 3M manyetik ürünler pazarında, %1,2'den %55 gibi bir pazar payına ulaşmıştır. 1989 yılında 2,5 milyon USD ciro gerçekleştirilmiştir.

1991 yılında, İtalyan Olivetti firması ile anlaşma yaparak, Olivetti PC ürünlerinin 'Yetkili Satıcılığı'nı yapmaya başlamıştır. 1992 yılında, Ankara İndeks'i açarak şube deneyimi edinmeye başlamış ve İç Anadolu Bölgesi'nde daha kalıcı faaliyetlere girişmiştir. 1992 yılında 4,3 milyon USD ciro yapılmıştır.

1995 yılı nisan ayında İzmir şubesini kurmuş, Mayıs ayında da IBM ile "Çözüm Ortağı" anlaşmasını imzalamıştır. 1995 yılında İndeks'in IBM ile henüz 5 aylık faaliyeti olmasına rağmen, yılın sonunda 'IBM PC Çözüm Ortağı Başarı Ödülü' almıştır. Aynı yıl içinde gerçekleştirdiği önemli 'kanal' faaliyetleri İndeks'e, sektörel önemi yüksek INTERPRO ödüllerinden, "En Aktif Dağıtıcı Firma" ödülünü kazanmıştır. 1995 yılında 15,9 milyon USD ciro gerçekleştirmiştir.

1996 yılında IBM PC satış organizasyonunda dağıtım modelini değiştirerek, 'distribütör' modeline geçmiştir. İNDEKS böylece Türkiye'de, IBM ile ilk distribütörlük anlaşması yapan firma olmuştur.

1999 yılında, Xerox, Microsoft, IBM POS, Escort, Cisco gibi çok önemli ürünler için distribütörlük anlaşmaları yapan İNDEKS, aynı yılın Haziran ayında kendi 'lojistik merkezi'ni faaliyete geçirmiştir.

2000 yılının 12 Nisan'ında nevi değiştirerek Limited şirket'ten Anonim Şirket'e dönüştürülmüştür. 2000 yılının Ağustos ayında Pouliadis and Associate Societe Anonyme Industrial and Commercial of High Technology Systems S.A. (Pouliadis), İNDEKS Bilgisayar'ın %50'sini satın almıştır .Kasım döneminde de COMPAQ ile anlaşma yapmıştır. Compaq ürünleriyle yapılan anlaşmayla da Türkiye'de bir ilke imza atan İNDEKS; IBM, HP ve COMPAQ PC ürünlerini bünyesinde bulunduran, tek dağıtıcı firma kimliğini kazanmıştır. 2000 yılı sonunda 163 milyon USD ciro gerçekleştirmiştir.

2001 yılında NOVEL'in tek distribütörlük anlaşmasını imzalamıştır. Daha sonra sırasıyla, SONY ve Microsoft OEM ürünlerinin de kontratlarını almıştır. 2001 yılında yaşanan ekonomik krize rağmen yatırımlarına devam ederek ve Mart 2001 döneminde Bilgisayar parçaları / OEM sektöründeki lider firmalardan DATAGATE 'in %50,5'ini satın alarak, sektörde ses ve moralite getiren bir yatırım yapmıştır. Yine aynı dönemde Network alanında oldukça deneyimli dağıtım firmalarından NETEKS'in de %70'ini satın alarak grubuna katan İNDEKS, ekonomik krize rağmen büyümesini sürdürmüştür .

2002 yılında İndeks ürün ailesine OKI yazıcı ve TOSHIBA notebook ve server ürünleri katılmıştır. Cirosu 188 milyon USD olarak gerçekleşmiştir.

2003 yılında ürün portföyüne, FUJITSU SIEMENS ve NEC markaları dahil edilmiştir.Şirketin 2003 yılı konsolide cirosu 2002 yılına göre %17 büyüyerek 277 milyon USD olarak gerçekleşmiştir.

24.06.2004 tarihinde rüçhan haklarının kısıtlanması suretiyle şirketin % 15,34'ü halka arz edilmiştir.

Şubat 2006 'da grubun 2. büyük şirketi konumunda olan bağlı ortaklığı Datagate Bilgisayar Malzemeleri Ticaret A.Ş. halka arz edilmiştir.

2006 yılı içerisinde Canon ile yazıcı fax ve tarayıcı ürünleri, Western Digital Corporation ile hard disk ürünleri, Panasonic ile tüketici elektroniği ürünleri, ViewSonic ile monitör ürünleri ve Sony Vaio ile notebook ürünleri için distribütörlük anlaşmaları yaptı.

2007 yılı içerisinde de dünyanın en büyük notebook üreticileri arasında yer alan Asus ile notebook ürünleri ve Philips ile monitör ve çevre birimleri ürünleri için distribütörlük anlaşmaları yaptı.

Firmanın kurulduğu yıldan bu güne ekonomilerde ne iniş çıkışlar olmuş ama Index her zaman yoluna devam etmiş .

Sn. Erol Bilecik ve takım arkadaşlarını başarılarından dolayı kutluyor ,aynı şekilde devam edeceklerine inanıyoruz.

kaynak : www.index.com.tr/tarihce.asp

21 Ağustos 2007 Salı

Teknoloji Satışı

Sitede üzerinde durduğumuz en önemli konulardan biri yerel firmalarımızca '' fark yaratmak '' ve bu farklılığı diğer ülkelere satmak ,

Defne teknolojiyle ilgili fark yaratmış bir firma ; Sn. Oğuz Haliloğlu 'ndan dinleyelim ;

1996 yılında beş mühendis arkadaş tarafından kurulan Defne'nin bilgisayar - telefon çözümleri üzerinde faaliyet gösterdiğini söyleyen Defne Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu, şu anda telekomünikasyon sektöründeki çeşitli çözümler üzerine odaklandıklarını kaydetti. Haliloğlu, "Zaman içinde telekomünikasyon teknolojisindeki gelişmelere paralel olarak sinyalleşmeden akıllı şebekelere kadar faaliyet alanımızı genişlettik" dedi.

Suudi Arabistan için bedava telefon görüşmesi yaptıran bir sistem sattıklarını belirten Haliloğlu, "Bu sistem telefon görüşmesinden önce kullanıcıya belli bir süre profiline uygun reklam dinlettiriyor. Bunun için önce anket yapılıyor. Bedava görüşmenin içine de reklam spotu giriyor '' dedi .

Türkiye için de böyle bir çözüm üzerinde çalıştıklarını belirten Haliloğlu, "Bu proje henüz yapım aşamasında. Daha enteresan bir sistem olacak. Artık cep telefonları da bir reklam mecrası haline gelecek" diye konuştu.

Üzerinde çalıştığımız ses değiştirme yazılımımız var. Bu yazılım bir fuarda tanıştığımız Norveçli MQuest firması tarafından talep gördü. Bu yazılım gerçek zamanlı olarak telefon görüşmesi yapan iki kişiden birinin sesini değiştiriyor ve farklı bir ses olarak iletiyor. Örneğin bir erkek sesini kadın sesine veya çocuk sesine çevirebiliyor. Veya tam tersi. "

Şu anda Kuzey Afrika ve Latin Amerika'ya odaklandıklarını söyleyen Haliloğlu, "Mesele Uruguay'daki operatörlere ileri teknoloji ürünü bir servis sunuyoruz" dedi. Barbados Adaları'na da özel bir yazılım ihraç ettiklerini anlatan Haliloğlu, "Oradaki otellerde, acil durum gibi her türlü mesajı GSM operatörleriyle otel çalışanlarına otomatik olarak bildiren bir yazılım bu" dedi.

Defne'nin entegre 'bilgisayar - telefon' çözümlerinin telekom operatörlerinden acil çağrı merkezlerine, finans kuruluşlarından yerel belediyelere, hastanelere kadar pek çok yerde kullanıldığını söyleyen Defne İş Geliştirme Müdürü Ekrem Duygu da, "Özellikle İsviçre bizim için önemli bir pazar. Bu ülkedeki nükleer santralde, banknot matbaasında, su işleri müdürlüğünde, bankalarda, saat firmalarında ve cezaevlerinde bizim alarm bildirim sistemlerimiz kullanılıyor" dedi.

Bu yıl lisans satışlarının 200 bin dolar civarında olduğunu belirten Duygu, "Önümüzdeki yıl ciro hedefimiz ise 1 milyon dolara yakın. Uruguay ve Norveç projeleri 2008 ciromuza yansıyacak" dedi.

Teknolojiye dayalı başarılarından dolayı Defne 'yi tebrik ediyoruz .

kaynak : milliyet

20 Ağustos 2007 Pazartesi

Başarı Böyle Bir Şey

Uğur gurubu soğutucu sektöründe uzun yıllardır faaliyette .

2004 yılı sonunda girdikleri motosiklet sektöründeki satış adetleri ;

YILLAR......SATIŞ ADEDİ
2005..........68.700
2006.........250.000
2007.........350.000 (HEDEF)

Hedeflerini Türkiye motosiklet sektörünü ve sektör içindeki pazar payını birlikte büyütmek olarak belirlediklerini dile getiren Uğur Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Talip Takmaklı şöyle demiş ;

“Nazilli'de yaptığımız yatırımlarımızla 4 montaj bandıyla üretim teknolojisini daha da geliştirerek günlük 900 adet motosiklet üretim kapasitesini hedefledik.

Mondial ile ilgili olarak duyurduğumuz her an temin edilebilir yedek parça hizmeti sektörde bir ilktir.Bunu gerçekleştirmek için 15 bin metrekare alanda ülkemizin sektördeki en büyük satış sonrası hizmeti verilmektedir. 10 milyon adedi bulan yedek parçadan oluşan depolarımızla ve servis denetim ekip ve araçlarımızla her an tüketicilerimizin yanındayız.

- Biz rekabetimizi Türkiye ile değil dünya ile yapıyoruz.
- Koşulsuz tüketici memnuniyeti bizim olmazsa olmazımızdır
- Tüm dünyada motosiklet üretiminde liderliği ele geçirmek istiyoruz. Bunun için çalışıyoruz ve tüm planlarımızı da bunun üzerine yapıyoruz.

Farklı noktaları değerlendirirsek ;

- Dünyaya entegre bir vizyonla motosiklet sektöründe pazarın gelişeceğini öngörerek erken girmek ,

- Pazara erken giriş sayesinde pazar ve müşteri ihtiyaçlarını görüp stratejiler geliştirme konusunda önde olma şansını yakalamak .

Önemli dersler çıkarılabilecek bu örnek çağa uygun çalışıldığı taktirde başarının nasıl gelebileceğini gösteriyor.

Uğur Grubunun başarılarının devamını dileriz.

kaynak : referans gazetesi

15 Ağustos 2007 Çarşamba

Bilinçli Bir Başarı '' DİMES ''

Meyve suyu sektöründe yerel firmalar içinde pazar payında ilk sırada olan firmanın başarı öyküsünü Sn. Ali Rıza Diren 'den dinleyelim .

1964 yılına gelindiğinde beyaz erikten vişneye, ayvadan armuta kadar 14 farklı çeşit meyve suyu üretimi gerçekleştiriyor Diren.

"Ailece imalathanede çalışıyorduk. Presi ellerimizle yapıp, şişeleri ellerimizle kapaklıyorduk. Bulabildiğimiz her meyveden, meyve suyu yaptık. Ancak bu günkü koşullar o zaman yoktu. Hangi meyvenin konsantresi olur, hangisi yüzde yüz tüketilir bilmiyorduk. Tabii bazı meyve sularının tadı oturmadı. Zaten Türkiye'de meyve suyu alışkanlığı da yoktu. Mesela bugün en çok tüketilen çeşitlerden biri olan vişne hiç talep görmedi o zaman. Ama biz bulabildiğimiz kadar vişneyi almıştık. Önümüzde 2 seçenek vardı: Ya tamamını döküp zarar etmek ya da bir formül bulup bunları elden çıkarmak. Biz de vişneli gazoz yaptık ve ürünün tamamını elden çıkardık."

Bilgi ve Eğitim

Bu arada 8 çocuğu oluyor Vasfi Diren'in. İki büyük oğlu Orhan ve Ali Rıza'yı işin başından ayırmayan Diren, onların eğitimini de planlıyor: Orhan Diren'i şarapçılık eğitimi almak için Fransa'ya, Ali Rıza Diren'i ise meyve suyu eğitimi almak üzere Almanya'ya gönderiyor.

Vizyon

1990 yılı Dimes için Türkiye'nin batısına açılmada başlangıç yılı oluyor. Pazarı çok yakından takip eden firma, tüm dünyada hızla tırmanmaya başlayan karton kutuda meyve suyu üretimini görüyor ve yatırıma geçiyor.

Bu sayede cam şişeye göre nakliyesi daha kolay olan karton kutu sayesinde başta Ege Bölgesi olmak üzere, batı bölgelerinin birçok noktasına Dimes ürünleri gönderilmeye başlanıyor. Bu atılımla birlikte şirketin satış miktarları da patlıyor ve 1995 yılında Dimes sektörde dördüncü sıraya yükseliyor.

Yenilik

Üretim kapasitesi yüzde 50 artarak 2004 yılı itibariyle yıllık 112 milyon litreye ulaşıyor. Bu tarihten sonra da iletişim stratejilerini değiştiren Dimes, müşterinin dikkatini inovatif (yenilikçi) ürünlerle çekme kararı alıyor.

"Yüzde 100 katkısız meyve suyu üretimine başladık. Bunun için 'Dimes Extra' markasını yarattık. Ambalajlarda değişiklik yaptık. Prizma ambalajlara geçtik. Bu sayede satışlarımız yüzde 80 oranında artış kaydetti. Aynı zaman diliminde Extra markası da çok büyük bir ilgi gördü. Diğer firmalar da yapmaya başlayınca, bu alan toplam pazarı yüzde 30 büyüttü."

Kurumsallaşma

Aile şirketlerinin klasik öykülerini yaşamak istemeyen üç kardeş, kurumsallaşma yolunda adımlar atarken yönetim kurulu başkanlığını da dönüşümlü olarak yapmaya başlıyor.

Aile şirketi olmamıza rağmen kurumsallığı oturtabildik. Şirketin başında bir Diren olmasa bile işler tıkır tıkır yürür. Bunu devam ettirebilmek için bir aile anayasası hazırladık. Kimse iş tecrübesi olmadan ve hak etmeden Dimes'te görev alamıyor."

Ekip Çalışması

Tüm ekip arkadaşlarımız ve yöneticiler olarak işimize daha fazla motive olduk. Çalışanlarımız emeklerinin fark edilmesinden dolayı daha canla başla çalışıyor" diye konuştu.

Bilinçli bir şekilde yaratılan farklılık başarı olarak her zaman sonuca yansıyor.

Bugün pazarda yerli üreticiler arasında ilk, genel olarak da ikinci sırada.

kaynak : referans gazetesi

Ece Banyo 'nun Başarısı

Firma 'nın son yıllarda gelişen bir başarı grafiği var ; nedenleri gelişmiş ülkelerde veya gelişmekte olan ülkelerdeki gelişmiş firmalarca uygulanan temel yönetim stratejilerini kullanmalarında yatıyor.

Sn.Erdem Çenesiz 'den dinleyelim ;

Hedef Belirleme ve Kontrolü

Bunun dışında pek çok şirketin aksine Ece Banyo'da kısa süreli hedefler belirleniyor. Genellikle 1 yıllık hedeflere göre hareket ettiklerini anlatan Çenesiz, "Böylece hedefimizden uzaklaşmıyor, rehavete kapılmıyoruz. Belirlediğimiz hedeflerdeki başarımız daha kontrol edilebilir oluyor" diyor.

Bu konuda yaptıklarını doğru buluyoruz ,ayrıca uzun vadeli makro hedeflerde belirlediklerini ve şartlara göre gerekirse revize ettiklerini düşünmek istiyoruz.

Yenilikçilik

Ece Banyo, sektörün en inovatif (yenilikçi) şirketlerinden biri. 7'si patentli 15 binden fazla ürünü olan firmanın, piyasada ise 50'den fazla inovatif ürünü var.40'tan fazla ülkeye ihracat yapan Ece Banyo'nun ihracat başarısındaki en önemli etkenlerden biri yenilikçi ürünleri.

Ürünlerimiz kullanım kolaylığı ve fonksiyonel olmayı hedefliyor. Bu özelliklerimiz özellikle de İtalya'daki üreticilerin dikkatini çekti. İhracatımızın büyük kısmını İtalya'daki banyo dolabı üreticileri için yapıyoruz.

Bir süre daha fason üretime devam edip, kendi tasarımlarımızla yurtdışında marka olmak istiyoruz. Şimdiden ortaklık teklifleri geliyor.

Sistemin Kontrolu

Çenesiz, şirket içi iletişimin de verimlilik üzerinde olumlu etkileri olduğunu belirterek bunun için üretim otomasyonunu ve performansını esas alan bir sistem geliştirdiklerini söylüyor. Bu sistemin yazılımı için 600 bin dolar yatırım yapıldığını kaydeden Çenesiz, sistemin faydalarını ise şöyle anlatıyor: "Bu sistem sayesinde bir ürünün hangi çamurdan yapıldığı, hangi fırından çıktığı, hangi işgörenin kontrolünden geçtiği barkod sistemiyle takip ediliyor. Bu sayede bir sorunun nereden kaynaklandığını anında anlayıp, müdahale edebiliyoruz. Zaman ve maliyetten ciddi anlamda tasarruf ediyoruz. Kısa zaman içinde tüm üretimi online olarak istatistiksel olarak görebileceğiz."

Yetki Devri

Çenesiz, bu kararını "O zamandan bu yana şirkette her işin bir sahibi var. Sahipsiz, yetki karmaşası nedeniyle yapılmayarak geciken işler sorunu Ece Banyo'nun daha kuruluş yıllarında çözdüğü bir sorun oldu. Firmada çalışanlar kendi alanlarıyla ilgili olarak tam yetkili ve sorumlu.

Motivasyon

Ayrıca şirketin verimliliğine katkıda bulunan her personelimiz performans prim sistemimiz sayesinde ödüllendiriliyor. Bu nedenle herkes işini sahipleniyor" diye anlatıyor.

Ekip Çalışması

Çenesiz fabrikanın girişindeki "Burada patron yoktur" ile "Biz bir ekibiz" sloganlarının da süs olsun diye konmadığını vurgulayarak ekliyor: "Bu tabelada yazanlar kesinlikle işlevsiz sloganlar değil. Aksi halde bu kadar yoğun bir rekabetin olduğu sektörde yükselmemiz mümkün değildi. Sektörün diğer kuruluşlarına baktığımızda hem yeni hem de onlara oranla daha küçük bir şirket olduğumuz görülür. Buna karşın en verimli şirketiz diyebilirim. Bunun sırrı ekip olmaktan geçiyor. Bu nedenle bu kadar hızlıyız."

Ve Başarı

Referans Gazetesi Hızlı Balık Ödülleri'nde ihracatın en hızlı firması ödülünü alan Ece Banyo Gereçleri, 2007'de ihracatta yüzde 50, ciroda ise yüzde 70 artışa odaklandı.

Gelişmekte olan ülkemizde gelişmiş ülke firması gibi çalışan firma 'nın finans açısındanda iyi yönetildiği sürece istediği hedeflere ulaşacağını düşünüyoruz.

kaynak : referans gazetesi

1 Ağustos 2007 Çarşamba

Vizyon Varsa Başarı Geliyor

Ülkemizde çok fazla olmadığından ve firmalar paylaşmadığından yerel girişim başarısı hikayelerine pek yer veremiyoruz .

Aspak Oluklu Mukavva Ltd. Şti. , Sn.Mehmet Yağız 'ın hikayesini pazarlama taktiği konusunda etkileyici bulduk , kendisinden dinleyelim ;

İngiltere'nin en büyük pizza imalatçısı Freshly Baked Pizza'nın pizza kutularını, Marmara depreminden sonra İstanbul'dan Antalya'ya göç eden 47 yaşındaki Mehmet Yağız üretiyor .

Tesadüfen ambalaj sektöründen haberdar olan Yağız, 3 milyon euroluk yatırımla faaliyete geçirdiği fabrikasını 4500 metrekare kapalı alanda kurdu.

Kutu teklifini İngiliz pizzacının tereddütle karşılayıp, birkaç örnek istemesi üzerine Yağız, bir konteyner dolusu kutu göndererek işi aldı.

İstanbul'da konfeksiyon üretimi ve ihracatı yaparken Marmara depreminden sonra Antalya'ya gelen Diyarbakırlı Mehmet Yağız, turizm sektöründe bir süre işletmecilik yaptı, ancak aradığını bulamadı. Bir gün televizyonda, İstanbul'da ambalajla ilgili bir fuar haberi izleyen Yağız, ertesi gün uçağa binip İstanbul'a gitti ve son günde fuarı gezdi.

Karton kutu imalatı yapmaya karar veren Yağız, Antalya'nın Sütçüler semtinde, Aspak Oluklu Mukavva Limited Şirketi'ni kurdu ve 500 metrekarelik alanda önce hazır olarak satın aldığı oluklu mukavvadan kutu imal etti. Fakat oluklu mukavvanın yanı sıra kutu da üreten tedarikçisinin, Yağız'ın kendisine rakip olabileceği düşüncesiyle mal verirken sorun çıkarması üzerine Diyarbakırlı girişimci, gerekli makineleri alıp mukavva üretimine de başladı.

Yağız, şimdi İngiltere'nin en büyük pizza imalatçılarından olan Freshly Baked Pizza'ya pizza kutusu üretiyor.

Gelecek yıl imalat alanını 2 katına çıkarmayı planlayan Yağız, Freshly Baked Pizza ile yaptığı anlaşmayı şöyle anlattı: “Bu firma ile görüşüp teklif vermek istedik. Tereddütlü davrandılar ve numune göndermemi istediler. ‘Bırakın 3-5 numuneyi ben size bir konteyner göndereyim, beğenmezseniz parasını ödemeyin' dedim. Çünkü malıma çok güveniyordum. Malı kargoyla firmalarına kadar gönderdim. 15 gün sonra arayıp Paranızı nereye yatıralım' dediler ve benden ayda 500 bin kutu için anlaşma istediler.

kaynak :www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=74671&KTG_KOD=162&ForArsiv=1